خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

مصرف باورنکردنی پورشه پانامرا

شرکت تولید کننده اعلام کرده است که مصرف سوخت این خودرو بعد از انجام 42 آزمایش با حضور خبرنگاران و با طی بیش از 1200 کیلومتر حدود 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

البته این خودرو در چرخه مصرف NEDC مصرفی در حدود 3.1 لیتر بر صد کیلومتر دارد . با این وجود با توجه به شرایط واقعی ترافیکی ، ظرفیت کامل سرنشینان خودرو ،روشن بودن سامانه تهویه هوا دستیابی به چنین مصرفی دور از ذهن می باشد .

 

پورشه پانامرا SE هیبریدی در مسیری 28.7 کیلومتری در پیست مسابقه ، 6.5 کیلومتر در شهر ، 9.2 کیلومتر در جاده های درون کشور آلمان و 13 کیلومتر بزرگراه مورد آزمایش قرار گرفته است .

 

با آزمایش این خودرو در بزرگراه های بدون محدودیت سرعت مشخص گردیده که بیشینه سرعت آن بالغ بر 230 کیلومتر بر ساعت می باشد . توان خروجی سامانه هیبریدی پانامرا SE حدود 416 اسب بخار توان دارد و شتاب آن 5.5 ثانیه می باشد .

 

البته سرعت نهایی خودرو در جاده های کاملا صاف و بدون تردد 270 کیلو متر بر ساعت ارزیابی شده است .

خودروی هوشمند گوگل

یکی از کاربران نابینای خودروهای هوشمند گوگل اخیرا تصویری ارائه کرده است که در زمان گردش به چپ گرفته شده است


این تصویر توسط بیل گروس، موسس شرکت Idealab ثبت شده که میدان دید 360 درجه خودروی گوگل را به نمایش گذاشته است.

 

 

گروس که 95 درصد نابینا است با موفقیت توانست با این خودرو به خرید رفته و همچنین لباس‌های خود را از خشکشویی تحویل بگیرد.

 

به گفته گروس، این خودرو حدود یک گیگابایت داده را در هر ثانیه در زمان بررسی جاده‌های پیش رو و خطرات احتمالی جمع‌آوری می کند.

 

خودروهای خودکار به طور رسمی در سال 2010 معرفی شدند اما گوگل تا مه 2010 مجوز آزمایش فناوری خود را بر روی جاده نداشت. در مارس 2012 این شرکت با درخواست از نابینایان برای راندن خودرو خود، میزان خودکار بودن آن را به آزمایش گذاشت.

 

از آن زمان تاکنون این خودرو در آزمایش‌های بدون تصادف در نوادا و تاسیسات آزمایشی بیش از 482 هزار کیلومتر را طی کرده است.

 

در ژوئن 2012، دپارتمان خودروهای موتوری نوادا اعلام کرد که این خودرو پس از اجرای آزمایشات در مسیر لاس‌وگاس و شهر کارسون نشان داده که ایمنتر از انسان عمل می‌کند.

تحویل خودرو با باک خالی !!

به تازگی خودرهای صفر را با باک تقریبا خالی به مشتری تحویل می دهند، گروهی از مشتریان این موضوع را از دو شرکت خودرو سازی ایران تجربه کرده اند.


اما اگر به چند سال قبل باز گردیم متوجه می‌شویم که پیش از این باک‌های بنزین خودروها لبالب از بنزین بوده تا آنجا که برخی کارشناسان به دلیل خطر اشتعال‌زا بودن باک‌های پر از بنزین، به خودروسازان هشدار داده بودند. بعد از این ماجرا بود که حجم بنزین خودروهای صفر کمی کاهش یافت و این کاهش به تدریج به نصف رسید. اما بعد از آغاز سهمیه‌بندی بنزین خودروسازها یک کارت سوخت موقت ۱۰۰ لیتری را به همراه خودروی صفر تحویل مشتری می‌دادند که آن نیز به مرور به خاطره‌ها پیوست. و حالا به دوره‌ای رسیده‌ایم که به نظر می‌رسد خودروسازان با قطره‌چکان به باک خودروهای صفر بنزین می‌ریزند، یعنی دقیقا به میزانی که خودرو بتواند از کارخانه تا محل نمایندگی را طی کند و بعد از آن هیچ. حال در کنار ده‌ها مساله دیگر که این روزها مشتریان خودرو با آن درگیر هستند از قیمت گرفته تا کیفیت خودرو، بنزین اولیه خودرو هم تبدیل به یک نگرانی جدید شده است.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، هیچ بعید نیست که تا مدتی دیگر از مشتریان خودروهای صفر خواسته شود تا برای تحویل خودروی صفر خود یک چهارلیتری بنزین به همراه داشته باشند تا در مسیر دچار مشکل نشوند! اما تمام این واقعیت‌ها در حالی است که مدیر فروش و بازاریابی بزرگ‌ترین خودروساز کشور که مشتریانش از این کمبود گلایه داشتند از چنین اتفاقی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و حتی عقیده دارد که هیچ تغییری در حجم بنزین خودروهای صفر ایجاد نشده است.

قیمت خودروهای داخلی و خودروهای آمریکایی




 

 

 

 

 

 

 

نام خودرو

 

قیمت بازار ( تومان )

وانت باردو

10,810,000

وانت باردو .سپر جدید (cop)

12,000,000

وانت باردو . یورو 4 .سپر جدید (cop)

12,500,000

وانت باردو دوگانه سوز

12,700,000

وانت باردو .سپر جدید.دوگانه سوز (cop)

13,400,000

پژو روآ سال سفارشی

15,100,000

پژو روآ سال / دوگانه سوز سفارشی

16,800,000

سمند SE

23,800,000

سمند LX دوگانه سوز

28,300,000

سمند LX

26,900,000

سمند سورن MUX

31,500,000

سمند سورن ELX با موتور EF7

34,500,000

سمند EF7 بدون مالتی پلکس

27,000,000

سمند EF7 مالتی پلکس

27,400,000

سمند EF7 دوگانه سوز

28,900,000

پژو GLX 405

26,600,000

پژو GLX 405 دوگانه سوز

28,100,000

پژو SLX 405 موتور TU5

27,600,000

پژو SLX 405 استاندارد یورو 2

25,200,000

پژو پارس معمولی دوگانه سوز

35,200,000

پژو پارس سال

33,200,000

پژو پارس LX موتور TU5

36,900,000

پژو پارس ELX

42,000,000

پژو پارس ELX آپشن جدید

43,100,000

پژو پارس سال اتوماتیک موتور TU5

47,000,000

پژو 206 . تیپ 2

34,200,000

پژو 206 . تیپ 5

36,400,000

پژو 206 . تیپ 6

52,000,000

پژو 206 صندوقدار . تیپ V20

34,500,000

پژو 206 صندوقدار . تیپ V9

53,000,000

پژو 206 صندوقدار . تیپ V8

37,300,000

پژو 206 صندوقدار . تیپ V2

41,000,000

پژو 207 اتوماتیک

56,500,000

پژو 207 دنده ای

46,000,000

رانا TU5

31,400,000

تندر E1

31,000,000

تندر E2

36,000,000

تندر E2 دوگانه سوز

41,000,000

تندر اتوماتیک E2 تک ایربگ

47,500,000

سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 5

111,000,000

سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8

127,000,000

سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8

116,000,000

سوزوکی کیزاشی دنده معمولی . نیمه فول

119,000,000

سوزوکی کیزاشی اتومات فول

138,000,000

سوزوکی کیزاشی اتومات نیمه فول

125,000,000

پراید 132 LE

16,000,000

پراید 132 EX

17,600,000

پراید 132 SX

16,300,000

پراید 132 SL

15,600,000

پراید 132 SL پایه گازسوز

17,700,000

پراید 141 EX

16,300,000

پراید 141 SX

15,400,000

پراید 111 SE

17,000,000

پراید 111 EX

17,300,000

پراید 111 LE

16,400,000

پراید 111 SX

16,700,000

پراید 111 SL

16,000,000

پراید SL 131

15,150,000

پراید SL 131 گازسوز

17,300,000

پراید SX 131

16,000,000

پراید LE 131

15,650,000

پراید LE 131 گازسوز

17,300,000

پراید EX 131

16,500,000

پراید EX 131 گازسوز

17,800,000

تیبا EX

21,000,000

تیبا SX یورو 4

19,900,000

ریو مدل 90 . صفر

31,000,000

وانت نیسان . ABS . تاخوگراف

23,000,000

وانت نیسان گازسوز . تاخوگراف

24,500,000

وانت نیسان دیزل . ABS . کولر

26,500,000

وانت شوکا

26,000,000

وانت شوکا گازسوز

27,300,000

زانتیا . مشابه صفر 89

62,000,000

پیکاپ تک کابین اتاق جدید

78,000,000

پیکاپ دو کابین اتاق جدید

86,000,000

سیتروئن C5 جدید 2011

125,000,000

نیسان تینا HIGH

148,000,000

نیسان تینا MID

130,000,000

نیسان قشقایی HIGH

140,000,000

ماکسیما . مولتی مدیا

121,000,000

مگان 2000 اتومات . آپشن دار

89,000,000

مگان 1600 تیپ 2

72,000,000

مگان 1600 تیپ 1

69,000,000

رنو تندر E2 آپشن دار

36,000,000

پارس تندر . اتاق جدید

38,000,000

رنو تندر E1 یورو 4

31,000,000


دی متیل اتر برای کاهش آلودگی هوا


رئیس گروه پژوهش های فرایندی پتروشمی در مورد سوخت دی متیل اتر گفت: این سوخت قابل جایگزین گازوئیل در خودروهای دیزلی است و همچنین در خودروهای LPG سوز نیز می تواند به صورت ترکیبی عمل کند .

 

نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : علی رغم مزیت های دی متیل اتر ، این سوخت پس از 18 ماه که به سبد سوخت کشور وارد شده است نتوانسته در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد چرا که همکاری های لازم برای تست میدانی آن صورت نگرفته است .

 

وی با اشاره به مزیت های دی متیل اتر خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی که استاندارد های زیست محیطی دائماً در حال ارتقا است و امری بسیار مهم تلقی می شود ، این سوخت به دلیل آلایندگی کم و عدم داشتن پیوند کربن- کربن سوخت سبز محسوب می شود زیرا در اثر سوختن دوده ایجاد نمی کند و ذرات معلق آن نیز بسیار کم است و در صورت جایگزینی آن در امر آلودگی هوا بهبود قابل توجهی ایجاد می شود همچنین تولید و استفاده از آن توجیه اقتصادی دارد .

 

وی اظهار داشت : DME به صورت میدانی در ولوو در چین و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته و نتایج خوبی در بر داشته است .

 

وی با بیان اینکه استفاده از DME نیازمند تغییراتی در موتور خودروهاست تصریح کرد : جایگزینی هر سوخت به جای سوخت دیگر مستلزم ایجاد تغییراتی در موتور خودرو است و DME نیز از این امر مستثنی نیست و برای استفاده از آن باید تغییراتی جزیی در موتور خودروهای دیزلی ایجاد کرد .

 

وی با اشاره به میزان تولید کنونی دی متیل اتر در ایران گفت : در حال حاضر این سوخت به صورت پایلوت در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به میزان دو تن در روز قابل تولید است همچنین بسته مهندسی پایه جهت احداث واحد صنعتی با ظرفیت های 100 و 800 هزار تن در سال در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تهیه شده و آماده واگذاری به متقاضیان است .

 

نوروزی گفت : میزان تولید کنونی DME برای تست میدانی در خودروها مناسب است اما این سوخت تا کنون متقاضی کسب نکرده است زیرا نیازمند ساختاری قوی است که بتواند جایگاه خود را در صنعت خودروسازی بیابد هر چند دی متیل اتر به جز برخورداری از حداقل آلایندگی ، به لحاظ اقتصادی نیز توجیه اقتصادی دارد و مقرون به صرفه است .

 

لازم به ذکر است دی متیل اتر قابلیت جایگزینی LPG در اجاق گازها را نیز دارد همچنین هم اکنون در دنیا جهت استاندارد سازی لوازم آرایشی و بهداشتی نیزمورد استفاده قرار می گیرد .