خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

رکورد شکنی آلفا رومئو

رکورد شکنی بی سابقه آلفا رومئو در انگلستان

شرکت ایتالیایی آلفا رومئو توانسته با افزایش سهم خود در بازار تعداد 11563 ماشین را به فروش برساند که باعث ایجاد رکوردی جدید برای این کمپانی شد.


شایان ذکر است که این میزان فروش برای آلفا رومئو از سال 2002 بی سابقه است.

 

اگرچه میانگین سهم فروش اکثر خودروسازان حاضر در بازار انگلیس 4.4% کاهش یافته اما آلفا رومئو حتی توانسته رشد فروش نیز در این کشور، که سومین بازار بزرگ محصولاتش می باشد داشته باشد.

 

موفقیت این برند مرهون چندین عامل توسعه شبکه توزیع محصولات، مدیریت مالی و دریافت یارانه های دولتی می باشد.

 

همچنین استقبال قابل توجه مردم از خودوهای هاچ بک آلفا رومئو و جیولتیا تاثیر بسزایی در افزایش فروش آلفا رومئو در بازار انگلستان داشته است.

 

دامین دالی، مدیر آلفا رومئو انگلستان، گفت: دستیابی به چنین رکوردی در شرایط بحرانی بازار حاکی از موفقیت و تعهد برند آلفا رومئو با بازار انگلستان است. ما می بایستی محصولات جدیدی را عرضه کنیم تا بتوانیم مشتریان از دست رفته را باز هم جلب برند خود نماییم.

خط تولید سمندهای میکرو هیبرید

شرکت ایران خودرو توانست سمند نیمه هیبرید تولید کند که این سمند توانست استانداردهای جهانی را به دست آورد.


مهندس میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، اظهار داشت: فاز تجاری سازی سمند میکروهیبرید، اول اردیبهشت سال جاری به پایان رسیده و تمامی قطعات نیز تایید نهایی گرفته بود، اما به منظور تطبیق با استاندارد یورو 4 فرایندهای تازه ای برای این پروژه در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: فرایندهای تایید نوع و صحه گذاری، که برای همین منظور در سمند میکروهیبرید تعریف شد، بر روی 50 دستگاه به صورت پیش تولید و آنلاین درمدتی بیش از دو ماه به انجام رسید و به عنوان یک محصول جدید برای شماره گذاری و تست های 55 گانه ارایه شد.

 

مهندس سلیمانی سامانه میکروهیبرید یا خاموش روشن برقی را یک تجهیز سفارشی برای محصولات ایران خودرو عنوان کرد و گفت: 40 دستگاه سمند مجهز به این سامانه که درفاز پیش تولید، تولید شده بود، پس از فرایند تکمیل کاری و کنترل های لازم، برای بررسی نیاز بازار و بازخوردهای آن، در مهر ماه به فروش تحویل داده شد.

 

قائم مقام مدیر عامل درکیفیت و توسعه محصول با اشاره به تحویل پنج دستگاه سمند تاکسی میکروهیبرید به سازمان تاکسی رانی در تیرماه سال جاری، گفت: از آن جا که بر اساس رویه های ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، تاکسی باید از طریق این ستاد در اختیار قرار گیرد، نامه نگاری های بسیاری انجام شد و با وجود بیش از 15 مورد پیگیری و جلسه، این تاکسی ها هم چنان شماره نشد و سه دستگاه آن در پارکینگ تاکسی رانی و دو دستگاه در سازمان فروش متوقف است.

 

وی اظهار داشت: ایران خودرو کار خود در زمینه سمند میکروهیبرید را به موقع و به درستی انجام داده بود؛ اما بنا به دلایل یاد شده، این مسیر در مورد تاکسی به خوبی پیش نرفت؛ اما 40 دستگاهی که در مهر ماه برای مشتری عادی به سازمان فروش داده شد، در مدت چهار روز فروخته و مشتری برای این آپشن، 500 هزار تومان بیشتر پول پرداخت کرد و بازخوردهای بازار نشان دهنده رضایت مشتریان از این محصولات بود.

 

سلیمانی افزود: در اوایل دی ماه برای افزودن ایربگ به این محصول، تغییرات دسته سیمی و زیرسیستم ها انجام و بعد از دریافت نمونه قطعات، یک دستگاه خودرو هم تولید و تاییدیه های اولیه آن به ساپکو اعلام شد که با تامین قطعات لازم، هزار دستگاه سمند میکروهیبرید که در برنامه بود، مجهز به ایربگ تا پایان سال در دستور کار قرار می گیرد.

 

این مقام مسوول با بیان این که در نیمه دوم آذرماه، 40 دستگاه سمند میکروهیبرید دیگر تولید و به سازمان فروش داده شد، اظهار داشت: این 40 دستگاه در یک روز به فروش رفت و درخواست های بیشتری از سوی مشتریان برای این آپشن رسیده است.

 

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو افزود: کاهش مصرف سوخت در نتیجه استفاده از سامانه میکروهیبرید یا خاموش روشن، به تعداد توقف هایی که در مسیر پیش می آید، بستگی دارد؛ لذا انتظار می رود این سامانه در سفرهای درون شهری بازدهی بهتری داشته باشد. به همین دلیل است که خودروهای تاکسی در اولویت استفاده از این سامانه هستند.

 

وی هدف گذاری ایران خودرو در مورد کاهش مصرف سوخت در نتیجه استفاده از سامانه میکروهیبرید را چهارونیم درصد اعلام کرد و گفت: بسته به چرخه سفر، این میزان تا 15 درصد هم افزایش می یابد.

اسمارت فورتو، ماشینی کوچک با قابلیت های زیاد

اسمارت فوتو ماشینی با طراحی ویژه بیرونی و روکش داخلی چرم می باشد. تا الان این مدل تنها برای سفارش آماده است. قرار است این ماشین تا پاییز امسال عرضه شود و به دست کسانی که سفارش داده اند برسد!


مدل جدید از ظاهری زیباتر سود می‌برد. جلوپنجره بزرگ تر شده و لوگوی کارخانه بر آن نقش بسته است. دکتر آنت وینکلر، مدیر کل اسمارت، گفته است: طراحی کلی مدل جدید فورتو نشان دهنده سیاست جدید کارخانه در قبال طراحی خودرو است. مدل فورتو در همه جای دنیا به عنوان یک خودروی شهری شناخته شده است.
لوگوی واقع شده در جلوپنجره مشکی خودرو، رنگ کرومی دارد. چراغهای LED جدید به صورت افقی قرار داده شده اند. همچنین سه گزینه برای انتخاب چرخ های خودرو وجود دارد. در انتخاب رنگ خودرو نیز هفت گزینه موجود است. این لیست 7 تایی شامل یک رنگ جدید به نام رنگ زغالی مات است. نسخه Brabus Xclusive نیز رنگ سفید را هم به عنوان یک انتخاب خواهد داشت.


در حالی که تمرکز اصلی این فیس لیفت بر روی خارج آن است، تغییراتی در داخل خودرو هم انجام شده است. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شود: ترکیب چرم و پارچه برای صندلی‌ها و کناره درها و چرم مشکی برای پنل ابزار.
نسخه های Pulse و Passion تجهیزات و ویژگی‌های جذاب تری نسبت به مدل خالص اصلی دارند. به عنوان مثال در این دو نسخه، جلوپنجره نقره ای خواهد بود در حالیکه بال جلو، کناره های خودرو و apron عقب همرنگ رنگ خارجی خودرو خواهند بود.
به غیر از نسخه های pure، pulse، passion، Brabus و Brabus Xclusive نسخه های کوپه و cabrio هم برای این مدل در دسترس خواهد بود. رنج موتورهای خودرو هم شامل 6 انتخاب می‌شود. در این لیست از موتورهای الکتریکی کم مصرف و محیط زیست دوستانه تا موتورهای بنزینی توربوی بسیار قوی و توربودیزل CDI وجود دارد. ارزان ترین نسخه این مدل، نسخه خالص 60 اسب بخاری است که 10275 یورو قیمت دارد.


نسل جدید این مدل نشان دهنده ادامه موفقیت آن است. اسمارت برای افراد مختلف با نیازها و سلیقه های مختلف نسخه های زیادی را طراحی و تولید کرده تا هر کس بتواند از این خودرو لذت ببرد. اولین عرضه این مدل به سال 1998 برمی‌گردد که از آن موقع تا به حال، بیشتر از یک میلیون و سیصد هزار دستگاه از این مدل به مشتریان مختلف تحویل داده شده است. تنها در سال 2011، صد و یک هزار و 996 دستگاه؛ یعنی 4.6% بیشتر نسبت به سال قبل از این مدل به مشتریان در تمام جهان رسانده شده است.

پرده برداری از چیرمن در نمایشگاه اصفهان

شرکت رامک خودرو پنج شنبه قبل در نمایشگاه اصفهان از ماشین چیرمن رونمایی کرد. در این مراسم بهنوش طباطبایی و داریوش ارجمند حضور داشتند که حضور این دو بازیگر باعث جذب بیشتر بازدید کنندگان به این غرفه شد.


شرکت رامک خودرو که بعد از خودروسازی مرتب و تاپکو، سومین نماینده سانگ یانگ در ایران محسوب می‌شود تا کنون تنها به عرضه مدل های شاسی بلند این شرکت پرداخته است. با این رونمایی و استقبالی که از نسل پیشین این خودرو در ایران به عمل آمد، می توان امیدوار بود که رامک خودرو با عرضه این خودرو بتواند حضوری پررنگ تر در بازار ایران داشته باشد.

 


چیرمن جدید که با کد W از نسل پیشین خود تفکیک می‌شود، بر روی پلت فرم نسل پیشین مرسدس کلاس بنا شده است و از دو پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری و هشت سیلندر 5 لیتری بهره می‌برد که رامک خودرو گونه اولی را برای بازار ایران در نظر گرفته است. این پیشرانه که از نوع 6 سیلندر با آرایش خطی است از شربک دیرینه سانگ یانگ( مرسدس بنز) به عاریت گرفته شده است و با توان تولید حداکثر 250 اسب بخار و نهایت گشتاور 343 نیوتن متر در 4000 دور دردقیقه نیرو را توسط یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 2+7 به چرخهای عقب خودرو انتقال می‌دهد.
در نسل جدید چیرمن هر چند که سعی شده خودرو به سبکی خاص از طراحی گرایش پیدا کند اما، استفاده از خطوط نه چندان مدرن طراحی آن را به خودروهای اوایل قرن بیبست و یکم سوق داده است. ظاهرا استفاده از المان های طراحی مرسدس در این خودرو گریز ناپذیر شده به نحوی که با نگاه به نمای جلویی این خودرو تلفیقی از دو نسل اخیر کلاس S مرسدس را مشاهده خواهید کرد. این موضوع به کابین خودرو نیز سرایت کرده و با اولین نگاه کابین کلاس S در ذهنتان تداعی خواهد شد.
هدفی که باعث شد سانگ یانگ به طراحی و ساخت و این خودرو دست بزند، حضور در سگمنت خودروهای لوکس و تشریفاتی و تاثیرگذاری بر بازار خودروهای صاحب نام در این کلاس است. اما حقیقت این است که دستیابی به این هدف کار بسیار دشواری است به همین جهت باید اصلی ترین رقیب این خودرو را هیوندای سنتنیال دانست که در یک رده قیمتی با این خودرو قرار دارد.

 


امکاناتی که می‌تواند چیرمن را به یک خودرو تشریفاتی تبدیل کند مواردی همچون سیستم استارت بدون کلید، فرمان با طرح چرم و چوب مجهز به کنترل سیستم صوتی و گرمکن، آینه های جانبی تاشو برقی مجهز به حافظه و گرمکن، آینه جانبی و داخلی حساس به نورECM ، شیشه های کنترل کننده صدا و نور خورشید مجهز به فیلتر UV و دافع قطرات باران، برف پاک کن مجهز به سنسور برف و باران و گرمکن، پشت سری های فعال شونده الکترونیکی در هنگام تصادف، سیستم کنترل اتوماتیک چراغ ها، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای مجهز به سیتم کنترل و تصفیه هوا AQS، سیستم صوتی فوق حرفه ای Harman/Kardon 1/7 کاناله مجهز به 6 تعویضگر DVD ، حافظه داخلی و 17 بلندگو،تنظیم گودی کمر برای راننده، تودوزی چرم ، هندز فری با بلوتوث، گرمکن و تهویه صندلی ، سیستم کروزکنترل مجهز به رادارACC، درهای برقی با قابلیت مکش از فاصله 7 سانتی متری، سنسور جانبی جلو سیستم کمک پارکPAS ، صفحه نمایش 7 اینچی برای سرنشینان عقب، چراغ های HID با قابلیت تنظیم ارتفاع، سانروف برقی، یخچال،درب برقی صندوق بار و... هستند.
چیرمن با استفاده از 10 کیسه ایمنی هوا توانسته 5 ستاره ممکن از موسسه تست تصادف یورو ان کاپ را دریافت کند. این خودرو همچنین به ترمز های دیسکی 17 اینچی در هر چهار چرخ مجهز شده که از سیستم های کمکی ESP سیستم کنترل پایداری، EBD توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ABS، ASR تنظیم لغزش در شتابگیری، BAS و HSA سیستمی کمکی آغاز حرکت در سربالایی بهره می‌برد. پدال قابل تنطیم با حافظه، غرمان هوشمند حساس به سرعت و سیستم کلید هوشمند دوگانه نیز از دیگر امکانات این خودرو به شمار می‌روند.
پیش فروش چیرمن CW700 از بهار آغاز خواهد شد و موعد تحویل آن شهریور ماه سال آینده مقرر شده است. این خودرو در بازار ایران با قیمتی بین 120 تا 130 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

بیتل، یک ماشین کوچک اما محبوب

بیتل را می توان یکی از محبوب ترین ماشین های دوران تاریخ دانست که البته نام اصلی آن type1 بود و در میان مردم با نام های بیتل و باگ شناخته می شود. همانطور که می دانید سبب ظهور فولکس واگن شد.


بیتل : کوچک و دوست داشتنی


در سال 1931 مهندس فردیناند پورشه گونه خاصی از محصولش را با نام پورشه تایپ 12 طراحی کرد که لقب "خودرویی برای همه" را در انتهای نام خود یدک می‌کشید. مهندس پورشه تصمیم گرفت تا از موتور چهار سیلندر تخت و کمک فنرهای پیچشی استفاده کند. سال بعد پورشه توسعه خودرویش را برای یک شرکت موتورسیکلت سازی ادامه داد و مدل تایپ 32 را معرفی نمود. اما تا سال 1933 یعنی زمانی که آدولف هیتلر شخصا به پورشه دستور ساخت خودرویی برای عموم مردم آلمان را نداده بود فولکس واگن متولد نشد.

هیتلر خودرویی می‌خواست که توانایی حمل دو بزرگسال و سه کودک را با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت داشته باشد و نام فولکس واگن نیز از دو جز فولکس به معنای "ملی" و واگن به معنای "خودرو" تشکیل شده است که مقصود خودروی ملی را تداعی می‌کند. قیمت فولکس واگن در آن زمان حدود 990 مارک بود؛ در حالی که میانگین درآمد ماهانه یک فرد 32 مارک بوده است.
در سال 1935 دو خودرو تست با کدهای V1 و V2 آماده شدند. سال بعد یک نمونه آزمایشی دیگر نیز ساخته شد و دایملر بنز هم در ساخت نمونه‌های آزمایشی به کمک پورشه آمد. تا سال 1937 حدود 290 هزار کیلومتر تست جاده بر روی نمونه‌های آزمایشی صورت گرفت که تمامی آنها از موتورهای هوا خنک استفاده می‌کردند.
در سال 1939 گونه 39 روانه بازار شد که یکی از مهمترین نمونه های بیتل است. این خودرو که ندرتا دچار ایرادهای فنی می‌شد از یک موتور هواخنک به حجم 995 سی‌سی بهره می‌برد که می‌توانست 25 اسب بخار قدرت تولید کند. عملکرد این موتور در نیروهای زرهی ارتش آلمان که در آفریقا مستقر بودند به اثبات رسیده بود و استفاده از فنرهای پیچشی به جای فنرهای برگی توانایی های حرکتی آن را بسیار بالا برده بود.
اما بیتل در زمانی که مشغول توسعه یافتن بود یک رقیب جدی پیدا کرد: تاترا. تاترا یک خودروساز چک اسلواکیایی بود که خودروهایش قیمت بسیار پایینی داشتند و از حیث آرایش فنی و تکنیکی نیز شباهت زیادی با بیتل داشتند. تاترا مهندس پورشه و هیتلر را تحت تاثیر قرار داد.
پورشه تا آغاز جنگ توانست به تولید موثر بیتل برای مصارف عمومی ادامه دهد. در زمان جنگ حدود 52 هزار دستگاه از تایپ 82 موسوم به کوبلواگن و 14 هزار دستگاه از تایپ 166 موسوم به شویمواگن را تولید کرد. در نیمه اول دهه‌ی چهل به خاطر کمبود بنزین کارخانه ی فولکس واگن تولید چندانی نداشت و بیشتر خودروهای سران حزب نازی را تولید می‌کرد. در این دوره با ترکیب بدنه‌ بیتل و کوبلواگن، خودرو نظامی جدیدی به نام کوماندرواگن تولید شد که تا پایان جنگ حدود 670 دستگاه از آن تولید گشت. در این دوره به خاطر حملات سنگین هوایی تولید کارخانه بسیار افت کرد و بسیاری از تجهیزات آنها برای حفاظت به زیرزمین بانک ها انتقال یافتند.
اما تولید اصلی بیتل پس از پایان جنگ آغاز شد. در این زمان کارخانه به دست نیروهای انگلیسی افتاده بود و خوشبختانه صنایع انگلیسی تمایلی به خریداری آن نداشتند چرا که بر این عقیده بودند خودروهای فولکس مناسب بازار این کشور نیستند. کارخانه ابتدا به تولید بیتل های تایپ 1 برای ارتش بریتانیا پرداخت و پس از دو سال بود که زمزمه ی تولید بیتل برای عموم مردم به گوش رسید. در سال 1946 که کارخانه دوباره کار خود را آغاز کرد توانست حدود 1000 دستگاه خودرو برای ارتش تولید کند که این محدودیت هم بیشتر به خاطر کمبود مواد خام بود. در این سال بود که نام کارخانه دوباره به فولکس واگن تغییر یافت و نام شهری که کارخانه در آن قرار داشت نیز به ولفسبورگ تغییر کرد.
اما در طول دهه‌ی بعد کارخانه بیتل شاهد یک انفجار در تولید بود! به طوریکه تا پایان سال 1955 یک ملیونمین بیتل از خط تولید کارخانه خارج گشت. در این دوره بیتل یکی از پرقدرت ترین و بهترین ها در کلاس خودش بود. موتور 34 اسب بخاری؛ حداکثر سرعت 115 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر 27.5 ثانیه ای به همراه مصرف سوخت 6.7 لیتری بیتل را نسبت به رقبایی نظیر سیتروئن 2CV و موریس مینور در موقعیت کاملا بالاتری قرار می‌داد.
تا سال 1966 تغییراتی جزئی در ظاهر خودرو به وجود آمد؛ تغییراتی از قبیل یک تکه شدن شیشه ها و همین طور افزایش دید آنها. در این سال موتور 1.3 لیتری جای موتور 1.2 لیتری را گرفت. البته فولکس روند اصلاح قوای محرکه را از سال 1954 و با اضافه کردن 2 میلیمتر به قطر سیلندر انجام داده بود که منجر به افزایش قدرت از 33 اسب بخار به 40 اسب بخار گردید.
اما در این مدت گونه های خاصی نیز تولید شدند. گونه هایی نظیر هبمولر کابریولت که تنها 696 دستگاه از آن بین سال های 1949 تا 1954 به تولید رسید. تولید خیره کننده بیتل به روند صعودی خود ادامه داد و در سال 1972 توانست رکورد 15 ملیونی فورد T را بشکند.
در سال های بعدی سوپر بیتل با تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتر روانه بازار گردید و در عین حال بیتل در سراسر جهان؛ از آمریکای شمالی تا آسیا به خودرویی محبوب تبدیل شد.
از اوایل دهه ی هفتاد افت فروش بیتل آغاز شد و فولکس واگن کم کم به دنبال جانشینی برای آن می‌گشت. در سال 1974 بود که جیایجیارو با طراحی گلف توانست بار دیگر نام فولکس را بر سر زبان ها بیندازد. اما تولید گلف به تولید بیتل خاتمه نداد. این خودرو تا 19 ژانویه 1978 در خط تولید بود و پس از آن بود که خط تولیدش به مکزیک و برزیل منتقل شد. بیتل با این شکل و شمایل تا سال 2004 در مکزیک تولید شد.
بیتل یک اسطوره بود که نشان داد حتی در سخت ترین شرایط و در حالی که همه چیز به نابودی کشیده شده است هم می‌توان از نو آغاز کرد و به موفقیت دست یافت. خودرویی که با ساده ترین امکانات و طراحی به لطف مهندسی هوشمندانه اش توانست به یکی از موفق ترین خودروهای جهان تبدیل شود و نام خودش را برای همیشه در تاریخ ماندگار کند.