خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

ماشین های ایرانی باز هم به ایران بازگشتند

همانطور که اطلاع دارید سال های زیادی از قطع شدن رابطه بین کشورهای ایران و همچنین آمریکا می گذرد اما در این بین خبرهایی به گوش می رسد که قرار است ماشین هایی از این کشور وارد ایران شوند

با این حال شرکت ائل خودرو ارس از امروز تبلیغات خود در این باره را آغاز کرده است؛ تبلیغاتی که تا حدی نیز عجیب بوده و از عبارات خاصی در آن استفاده شده است.

 

در یکی از این تبلیغات در کنار تصویر یک خودروی شورلت نوشته شده "بازگشت یک افسانه پس از 34 سال؛ همراه با شما در کارناوال انتخابات 92"!؟

 

در این زمینه یکی از کارمندان این شرکت در تهران می‌گوید: این خودروها شامل دو نوع جیپ و برندهایی چون کرایسلر، شورولت، جی.ام.‌سی و بیوک است که هم‌اکنون در حال ورود به گمرک مرز ارس است.

 

وی از برگزاری نمایشگاه‌هایی از این خودروها ظرف یک تا دو ماه آینده در تهران خبر داده و تاکید می‌کند که تمام این خودروها با پلاک ایران و نه پلاک موقت عرضه خواهند شد.

 

این کارمند شرکت ائل خودروی ارس در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودروهای آمریکایی و عرضه آن با پلاک ایران عجیب نیست، می‌گوید: خیلی‌ها در تماس با شرکت چنین اظهاراتی را داشته‌اند اما ما در حال انجام این کار هستیم.

 

این وضعیت در حالی است که دبیر انجمن خودروسازان ایران با اظهار بی اطلاعی درباره ورود این خودروها به ایران می‌گوید: به هر حال درست است که آمریکایی‌ها از هرگونه همکاری دو جانبه در زمینه کالاهایی که در کارخانجات تولیدی در ایران کاربرد دارند خودداری می‌کنند اما به نظر من مشکلی با فروش خودروهای آماده به ایران ندارند زیرا این امر سودآوری زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.

 

در این شرایط یک واردکننده خودرو در کشور نیز می‌گوید: طبق قانون خودروهای آمریکایی جز در مناطق آزاد امکان تردد در دیگر نقاط کشور و دریافت پلاک ایران را ندارند بنابراین عرضه آنها در تهران غیر ممکن به نظر می‌رسد.

 

وی خاطرنشان می‌کند: البته هر واردکننده‌ای می‌تواند خودروهای آمریکایی را از کشورهای همسایه جمع‌آوری کرده و وارد مناطق آزاد کند.

 

در سایت رسمی ائل خودروی ارس در معرفی این شرکت عنوان شده: "شرکت ائل خودرو اولین واردکننده خودروهای دارای برند آمریکایی به طور مستقیم و از مبدا آمریکا و خودروهای تولید شده در ایالات متحده با سایر برندها به ایران است".

 

جنرال موتورز بزرگترین خودروساز آمریکایی است که بیش از یکصد سال از آغاز به کار آن می‌گذرد. این شرکت در ۳۷ کشور جهان دارای کارخانجات تولید خودروهای سبک و سنگین است که تحت برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، اپل، هالدن، سوزوکی، ایسوزو و واکسهال تولید و عرضه می‌شوند.

 

این در حالی است که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آغاز واردات خودروهای آمریکایی به ایران ابراز بی اطلاعی کرد.

 

مسعود موحدی امروز با اشاره به این‌که گزارشی درباره واردات خودروهای آمریکایی به ایران نشنیده‌ است گفت: واردات کلیه خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ممنوع است.

 

وی افزود: برای ما مبداء واردات خودرو اهمیتی ندارد و مهم حجم موتور خودرو است که طبق سیاست‌های سال قبل واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی ممنوع است.

 

بازگشت لوب به آرژانتین با تاج قهرمانی

سباستین لوب، راننده 39 ساله قهرمان تیم سیتروئن، باز هم در آرژانتین قهرمان شد. از سال 2005 تاکنون و در تمام دوره ها این سباستین لوب بوده که قهرمانی در این کشور را تصاحب کرده است.

Sebastien loeb

Sebastien loeb


قهرمان 9 دوره رالی جهانی WRC برای بار هشتم در آرژانتین پیروزی را از آن خود کرد. در حالیکه لوب امسال به نوعی بازنشسته شده و تنها در چهار مسابقه شرکت خواهد کرد و اکنون نیز در رده بندی امتیازات در پشت سر جانشین معنوی خود در تیم فولکس واگن یعنی سباستین اوگیر قرار دارد. Final Results

دلیل خرید لکوس 600 میلیونی چه می تواند باشد؟

ورود LX570 به کشور دقیقا در شرایطی رخ داد که واردات خودروھای 8 سیلندر در ثبت سفارش کلا بسته و ممنوع بود. خبرھایی نیز از گوشه کنار درخصوص فروش سھمیه ثبت سفارش توسط واردت کننده و یا واردات آن توسط برخی از سازمانھای خاص (!) برای ورود این مدل به گوش می رسید . . .

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

در ھرحال جدا ازحاشیه آنچه خوش یمن قلمداد می نمود ورود این پاگنده خانواده لکسس بروی آسفالت ھای کشور با نوسان قیمتی 520 تا 600 میلیون تومان ناقابل بود و آگاھان بازار خبر از فروش رفتن سریع السیر ده ها دستگاه نمونه محدود وارداتی نشانگر استقبال خوب میلیونرهای ایرانی از آن بود.

شاید اگر از تاریخچه LX ھم ازما بپرسید باید گفت به سال 1996 برمی گردد که ابتدا تویوتا آنرا در کلاس شاسی بلند سایز متوسط و با نام LX450 و سپس در کلاس شاسی بلندھای فول سایز با کدھای LX470 و نهایتا LX570 رونمایی کرد.

جالب است بدانید این خودرو بدلیل حضور لندکروزر، ھیچگاه برای مصارف بازار داخلی خود ژاپنی ھا استفاده یا فروخته نشد تا صادرات آن معطوف به محدوده خاورمیانه، روسیه، چین، آمریکای شمالی و … شود که آمارھا حکایت از فروش بیش از 100 ھزار دستگاھی آن از سال 2000 تاکنون را می دھند.

نسل پیشین LX570 مدل 2008

نسل پیشین LX570 مدل 2008

نشستن پشت فرمان LX 570 دقیقا ھمان حس ارتفاع سواری با تویوتا لندکروزر با ھمان زاویه، ابعاد و میدان دید را دارد با این تفاوت که فضای داخلی و سپس استارت پیشرانه سریعا رنگ تفکرات شما را تغییر داده و آماده آزمون موجودی متفاوت از محصولات لکسس می شوید؛ موجودی لوکس ، مغرور و البته قلدر!

البته طراحی بیرونی این ماشین خیلی از افراد عادی را که از کنارش می گذرند به گفتن این جمله وا می دارد: اینکه ھمون لندکروزه! البته با توجه به این طراحی حجم آلود، باید در نگاه نخست حق را به بیننده داد؛ ولی در حرکت، داستان کاملا متفاوت خواھد بود.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

نمای برونی این پاگنده لکسس یعنی LX در مدل 2013 دستخوش تغییراتی در چراغ ھای عقب و جلو و سپر عقب شده و ھمچنان بدلیل سود بردن از قطعات مشترک آنرا بسان لندکرروز و به مانند برادر خوش تیپتر آن نشان می دھد اما واقعییت این بوده که از نقطه نظر فنی کاملا متفاوت، با روح و کاراکتری خاص و اسپورت است و آنرا می توان توصیف یک بدنه اما با دو کالبد و روح متفاوت لقب داد.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

البته در طراحی داخلی طراحان لکسس سعی کرده اند تا تفاوت ھای بصری و کیفیتی خاصی را لحاظ کرده و دقیقا نشانگر فاصله بین لندکرزور و LX باشند که از ھردو منظر موفق به این کار شده اند، با تمامی این وجود تاحدودی خط و خطوط بکار گرفته شده در درھا و داشبود (شاید بخشی بدلیل ذھنیت و بخشی بدلیل تشابه) انسان را به طرف لندکروز می برد. اما تا روشن شدن موتور و حرکت روی جاده باید صبور بود و اینجاست که تمامی تفکرات تویوتایی رنگ باخته و یک محصول جدید با DNA خاص اعلام حضور می کند.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

LX جدید از سال 2007 تاکنون با موتورھای 3UR-FE تولید می شود که نمونه ھای 383 اسبی برای بازار آمریکا و کانادا و 362 اسبی نیز هم برای بازار کشورھای حاشیه خایج فارس مثل امارات، عربستان و… و هم برای روسیه، اکراین، آذربایجان و … عرضه می شود که نمونه های وارداتی با مشخصات سفارش داده شده در بازار کشورھای حاشیه خایج فارس ھستند که تعریف جدید ECU سبب این خروجی متفاوت شده است.

موتور خورجینی 5.7 لیتری 8 سیلندر و 362 اسبی در بدو امر آرام و بدون صدا کار می کند اما فشردن پدال گاز این معادله را برھم زده و آنچنان این جثه 2.7 تنی را از زمین می کند که بدون شک شاید باورش کمی برایتان دشوار باشد که در حدود 8 ثانیه عقربه سرعت سنج را روی 100 کیلومتر می بینید.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

در واقع نیروگاه 530 نیوتن متری ( نمونه ھای 546 نیوتن متری برای بازار آمریکا و کانادا تولید می شود) که زیر درپوش LX570 پنھان شده بی رحمانه روی آسفالت می تازد و وقتی سرعت از 120 عبور می کند آنچنان صدای قرقرو شلاق سیلندرھا به گوش می رسد که دوست ندارید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و گویی با یک خودروی اسپورت در حال راندن بوده و ھرچه قدر برپدال گاز می فشاری گویی موتور علاقه سیری ناپذیری به اوج گرفتن داشته و عقربه سرعت سنج به صورت تصاعدی بالا می رود و این اتفاق در حالی بیرون از کابین رخ می دھد که داخل اطاق به غیر از صدای اسپورت موتور ھمه چیز آرام و با ثبات در جریان است!

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

اگر علاقمند باشید سیستم صوتی فوق حرفه ای و بی نظیر مارک لوینسن ھم شرایط یک سالن اپرا را برایتان شبیه سازی می کند! اگر ھم قصد داشته باشید فرمان پذیری و چسبندگی آن را تست کنید (البته متذکر می شوم، نه درحد پورشه کاین) قرار دادن سیستم تعلیق روی حالت اسپورت شمارا وارد یک دنیای تازه از شاسی بلند سواری می کند که لکسس تعریف جالب توجی برای آن کرده، یعنی در مقابل اینکه دیگر از آن حرکات مواج و نرم لندکروزر خبری نیست، خودرو (بدون اذیت کردن در ضربات و کوبش ھای آزاردھنده) توی دست آمده و اجازه مانور بالایی را در سرعت و درتغییرخطوط به شما می دھد که مطئنا جرئت و جسارت چنین کاری را با لندکروزر نخواھید داشت.

درعین حال قرار گرفتن سیستم تعلیق روی حالت راحت ھم خیلی کنترل خودرو را از دست رفته و سیال نمی کند؛ اما از کوبیدن ھا و لرزش ھا کم نموده، با این تفاوت که ھمچنان خودرو، پایداری خود در حرکت را دارد، البته ناخود آگاه وقتی پشت فرمان ماشینی با رینگ ھای 20 اینچی ھستید باید منتظر لرزش و کوبش باشید که در LX نیز این مسئله در ردیف عقب بیش از جلو نمایان می شود.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

اما مسئله ای که راننده و سرنشینان عقب را به خوبی حمایت می کند صندلیھای فوق العاده راحت، نرم و پھن بوده که حتی در سفرھای طولانی خم به ابروی شما نخواھند آورد. صندلی ھای عقب آن ھم فوق العاده راحت و جادار و نرم ھستند و وقتی آنھا را خم کنید یک فضای بار بسیار بزرگ در عقب خودرو در اخیتارتان قرار خواھد گرفت.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

جعبه دنده 6سرعته خودکاری که لکسس روی این مدل سوار کرده برای رفتن به ضرایب بالاتر خیلی نرم و برای معکوس کشیدن خیلی تند و تیز و البته بی سروصدا تعویض می شود و روی ھیچ دور موتوری راننده را مایوس نمی کند.

فاکتور مھم دیگری که برای چنین غول قد بلندی با جثه ای سنگین ،ترمزھای آن بوده که LX با وجود اوج گرفتن ھای ناگھانی (از حالت سکون به حرکت) به یمن ترمزھای فوق العاده قوی براحتی و بدون لرزشی متوقف می شود.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

دوام این خودرو و مقاومت قطعات آن نیز ھمیشه در تست ھای مختلف زبانزد بوده و از طرفی دیگر نوع شاسی ،زیر بندی و سیستم تعلیق آن باعث شده که با توجه به روح اسپورتی که دربطن آن دمیده شده، با وجود بلند قد بودن و از زمین فاصله داشتن ولی براحتی بپیچد و قدرت مانور بالایی داشته باشد. البته قدرت مانور و چسبندگی انرا به ھیچ وجه با پورشه کاین نمی توان یکسان کرد ،اما به جرات این خودرو دراین بخش ھیچ شباھتی با لندکروزر و حتی پرادو جدید ھم ندارد.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

فاکتور دیگری که درشاسی بلندھای بزرگ سایزی این چنینی قابل بررسی است پارک کردن بوده که باید گفت بدلیل آینه ھای بزرگ با دید بسیار عالی در چپ و راست و دوربین دید عقب و حسگرھای نه چندان اعصاب خورد کن مشکل خاصی وجود نداشته وپس از مدتی ممارست و عادت کردن به ابعاد قاعدتا پارک کردن با آن شاید درحد یک 206 راحت باشد!

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

با تمامی این ھمه نقاط مثبت، دو فاکتور (یکی داخلی و دیگری بصورت کلی) را می توان بعنوان نمرات منفی LX محسوب کرد. نکته داخلی قیمت فضایی و کاملا غیر منطقی آن (حدود 600 میلیون تومان) و البته مصرف سوخت 19 لیتری آن است.

در ھرحال تویوتا شاسی بلندھایی ھمچون لکسس GX و LX و البته تویوتا فور رانر را روی سخت افزار بروز شده لندکروزر و پلت فرم 120 خود سوارکرده و نتیجه آن خلق محصولاتی شده که صنعت خودروسازی دنیا بر تواناییھای آن بارھا مھر تایید زده است.

2013 Lexus LX570

2013 Lexus LX570

البته عاشقان تویوتا و لکسس می گویند که LX570 جواب دندان شکن ژاپنی ھا به رنجروور سواران است، اما تا این لحظه LX570 نشان داده اگرچه محصولی قابل رقابت با رنجروور اسپورت، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GL-class نه چندان محبوب و … است اما شاید ھمچنان نتوانسته مکان خود را در بازار جای بیاندازد.

ولوو در رقابت با گلف

ولوو که اینک به تملک چینی ها درآمده، در حال افزایش فعالیت و تلاش خود برای گسترش حضور در بازارهای متفاوت است. حالا به نظر می رسد که ولوو در حال کار روی یک پلتفرم مدولار با همکاری جیلی است. پلت فرمی که می تواند اساس تعداد زیادی خودرو از دو کمپانی قرار بگیرد.

Volvo Rline xc60

Volvo Rline xc60


این پلتفرم برای اولین بار زیربنای XC40 را که یک خودروی کراس اوور است شکل می دهد و سپس پایه ای می شود برای خودرویی بین دو کلاس V40 و XC60 تا در رقابت با آئودی Q3، مرسدس GLA و ب ام و X1 به رقابت برخیزد. از سوی دیگر جایگزین ولوو V40 نیز از همین پلتفرم استفاده خواهد کرد که باید با آئودی A3 و البته با فولکس گلف رقابت کند که هر دو هاچ بک های پنج در بسیار معروف و پرتوانی هستند و رقابتی سخت را رقم خواهند زد.


همچنین قرار است کوپه C60 نیز برای کاهش هزینه ها از همین پلتفرم استفاده کند. برای سال آینده باید انتظار شاسی بلند ولوو CX90 را داشته باشیم. که از پلت فرم SPA استفاده می کند. این پلتفرم نیز با S80 بعنوان جایگزین S90 و V70 به جای V90 استیشن مشترک است. که این خودروها نیز در سال 2016 به بازار خواهند آمد.


همچنین ولوو در حال کار روی موتورهای سه سیلندر 204 اسبی و چهار سیلندر 306 اسبی است که تا سال 2016 جانشین موتورهای فعلی 5 و شش سیلندر این شرکت می شوند. پیشرانه های هایبریدی هم با 100 اسب بخار نیروی اضافی در دسترس خواهند بود. ولوو S60 در سال 2017 و ولوو XC60 نیز یک سال بعد از آن روانه بازار خواهند شد. استراتژی و برنامه ریزی طولانی مدت ولوو همراه با نگرش آینده نگرانه و صبر و حسابگری، می تواند درسی برای شرکتهای خودروسازی ما نیز باشد.

تغییرات جدید در کیا کارنیوال 2014

کیا با معرفی نسخه بروز شده نسل دوم کارنیوال بعنوان مدل 2014 که عملا تفاوت ناچیزی با مدل های سابق آن دارد، به طور غیر مستقیم نشان داد که خواب های تازه ای برای آن دیده . . .

2014 Kia Sedona

2014 Kia Sedona

اثبات این موضوع را می توان در ظاهر کارنیوال 2014 دید؛ خودرویی که به غیر از جلوپنجره هیچ شباهتی بامحصولات حال حاضر کیا ندارد. کیا چنین کاری را قبلا هم تجربه کرده بود؛ اگر خاطرتان باشد درسال 2010 میلادی که پیتر شرایر بروز رسانی جدی محصولات کیا آغاز کرد، شاسی بلند فول سایز کیا – یعنی موهاوی – بدون هیچگونه تغییری راهی بازار می شد طوریکه حتی مدل های 2011 آن نیز با همان ظاهر سابق فروخته می شدند.

باگذشت زمان دلیل بی رغبتی کیا از بروز رسانی موهاوی برای همه روشن شد؛ زمستان 2011 کیا اعلام کرد که خط تولید موهاوی را در سراسر جهان (البته به غیر از بازارهای خاورمیانه) متوقف می کند تا بدین ترتیب راه پیشرفت برای مدل های جدید سورنتو – بعنوان جانشین موهاوی – هموار شود.


پس با این اوصاف تقریبا باید مطمئن بود که مدل های 2014 کارنیوال، آخرین عضو نسل دوم آن هستند که تولیدشان از سال 2006 تا به امروز همچنان ادامه داشته؛ اما جواب این سوال که آیا نسل سوم آن قرارست با فلسفه طراحی جدید کیا بزودی عرضه شود یا اینکه همانند موهاوی، کیا قصد ادامه تولید آنرا ندارد هنوز معلوم نیست. ازما نشنیده بگیرید اما احتمال احیای دوباره کارنیوال بسیار بیشتر از احتمال خداحافظی با آن است.


حال به کارنیوال 2014 برگردیم که در برخی بازارها مانند آمریکای شمالی، انگلیس و استرالیا با نام Sedona شناخته می شود. کیا در این فیس لیفت فوق العاده مختصر علاوه بر جلوپنجره، سپر جلو را هم مجددا طراحی کرده و به آن LEDهای مخصوص روز افزوده؛ برای نمای داخلی نیز شاید مهم ترین تغییر اعمال شده را باید در محفظه جدید کنسول مابین صندلی ها جلو اشاره کرد که فضای کافی برای قرار گرفتن آی پد یا تبلت های هم سایز آن فراهم شده است. مدل های 2014 کارنیوال قرارست در دو تیپ LX و EX عرضه شود.

مدل های LX دارای امکاناتی مانند:

  • تهویه مطبوع با کنترل دستی.
  • دکمه های کنترلی روی فرمان.
  • رینگ های 16 اینچ با تایرهای 225/70.
  • آینه های برقی، پاور ویندوز.
  • ورود بدون کلید، بلوتوث، پورت USB.
  • پخش CD/MP3.
  • Back-Up Warning یا سنسور عقب.

مدل های EX نیز دارای امکاناتی مانند:

  • روکش چرمی صندلی ها، روکش چرمی فرمان.
  • گرمایش صندلی های جلو.
  • صندلی شش حالته راننده.
  • مه شکن، باربند.
  • آینه عقب حساس به نور،دوربین عقب.
  • رینگ های 17 اینچ با تایرهای 235/60.
  • تهویه اتومات.