خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

ولوو رکورد سرعت کامیون هیبریدی را شکست

 تلاس برای جابه جایی رکورد های سرعتی در باشگاه آمریکا بخشی از FIA حساب می شود اجازه داده شده است. رکورد جدید که باید تحت نظارت خود FIA اجرا شود، طی 30 تا 60 روز آینده انجام خواهد شد.

Mean Green یکی از خودروهای مخصوص ولوو است و در ساخت آن هیچ کدام از مواد آشنای ولوو در دیگر خودروها را نمیبینید. بدنه خودرو اصلاح شده است و تاکید ویژه‌ای بر روی عملکرد آیرودینامیک دارد.

 

این خودرو از یک موتور تقویت شده D16 ولوو بهره می‌برد و جعبه دنده آن نیز نسخه اصلاح شده IShift اتوماتیک است. این جعبه دنده با موتور هیبریدی الکتریکی خودرو همکاری می‌کند. ترکیب این دو موتور خودرو را قادر می‌سازد که قدرت خروجی خودرو به 2100 اسب بخار و گشتاور 6780 نیوتن متر برسد که 200 اسب بخار و 1200 نیوتن متر گشتاور از موتور الکتریکی تامین می‌شوند.

آرینرا

عملکرد این خودرو فوق العاده است مثلا از صفر تا صد این ماشین در کمتر از  4 ثانیه و صفر تا 300 آن در کمتر از 30 ثانیه پر می شود. سیستم قوی ترمز خودرو هم عملکرد قابل ملاحظه ای دارد و هنگام ترمز زدن در سرعت 300 کیلومتر در ساعت، تنها7 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به حالت سکون برسد.

این پروژه لی نوبل دارد و این نام از یکی از طراحان معروف انگلیسی خودرو گرفته شده است. نوبل هم اکنون یکی از اعضای تیم مدیریت و یکی از سهامداران آرینرا است. او همچنین مسئول جنبه های تکنیکی و طراحی خودرو است.

کارخانه آرینرا قصد دارد که تولید خودروهای خودرو را در لهستان آغاز کند. این کارخانه به جای ساختن شعبه های مختلف قصد دارد که در نقاط مختلف دنیا با کارخانه های مختلف همکاری کند و برای خود شرکای مناسبی فراهم سازد.


هدف نهایی این است که تولید آرینرا در سال به 600 الی 700 دستگاه برسد.


 

ظاهر خودرو جذاب است و طراحی زیبایی دارد. جلوی آرینرا به زمین نزدیک است و چنین چیزی باعث بالا رفتن عملکرد آیرودینامیک خودرو می‌شود. وقتی که از کنار به خودرو نگاه می‌کنید، زیبایی آن را به معنای واقعی می‌فهمید و شکل نامتقارن آن شما را تعجب زده خواهد کرد. چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی خودرو از مواد سبک وزن ساخته شده است. سازه‌های سبک وزن خودرو و آیرودینامیک بالای آن باعث می‌شود که نهایت قدرت ممکن از موتور خارج شود.
تودوزی داخل خورو از چرم با کیفیت است. از ویژگی های داخلی خودرو می‌توان به یک سیستم قدرتمند صوتی، آیینه ها و پنجره‌های الکتریکی و خنک کننده هوا اشاره کرد. هر دو صندلی خودرو نیز به یک کمربند ایمنی با 4 نقطه تنظیم شونده مختلف مجهز هستند.

قدرت خودرو توسط یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تولید می‌شود که 650 اسب بخار و 820 نیوتن متر تولید می‌کند. صفر تا 100 خودرو 3.2 ثانیه طول می‌کشد و نهایت سرعت آن 340 کیلومتر در ساعت است.
یکی از ویژگی های جدید و جالب خودرو دوربین حرارتی آن است. این دوربین فضای جلوی خودرو را تا چند صد متر تشخیص داده و نشان می‌دهد. اگر دوربین موجودی با دمای بیشتر از محیط پیدا کند، راننده تصویر آن را به صورت واضح از صفحه ای در کنسول مرکزی خواهد دید.

نیسان با بسته ی GT-R Track

برخلاف خیلی از بسته های تیونینگ این بسته با رضایت کازوتوشی میزونو ساخته شده است

این بسته از چرخ‌های جدید ویژه آلیاژی بهره می‌برد و این چرخها علاوه بر ظاهر جذابی که دارند، وزن کلی خودرو را هم 10 کیلوگرم کاهش می‌دهند.

 

شاسی جدید این بسته، خودرو را قادر می‌سازد که در پیست های مسابقه عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین به خاطر وجود قابلیت عوض کردن فنربندی، صاحبان خودرو می‌توانند از آن در تمامی محیط ها استفاده کنند.
تغییرات انجام شده به داخل خودرو نیز کشانده می‌شود. دو صندلی عقب کاملا حذف شده اند اما صندلیهای جلو با صندلیهای اسپرت و مخصوص GT-R عوض شده اند و جنس آنها از چرم است. سیستم صوتی خودرو به روز شده و یک دوربین عقب جدید برای کنترل بهتر خودرو اضافه شده است.

 

عملکرد کلی خودرو البته تغییر چندانی نکرده است و صفر تا 100 آن هنوز 2.8 ثانیه زمان می‌برد.
این بسته تنها در انگلستان و ژاپن موجود است و با 10 هزار پوند بیشتر از نسخه اصلی GT-R، به قیمت 74450 پوند به فروش می‌رسد.

سوپرا باز می گردد

از هنگامی که ساخت مدل های سوپرا، سلیکا، MR-S یا MR2 در خط تولید تویوتا متوقف شد جذابیت خودروهای تویوتا هم پایین آمد. اما با تولید مدلهایی مثل Lexus LFA و مدل جدید Scion FR-S، جذابیت خودروهای اسپرت به محصولات ژاپنی باز خواهد گشت. اکنون قرار است که با تولید مدل جدیدی از یکی از موفق ترین خودروهای تویوتا، یعنی سوپرا، این جذابیت حتی چند برابر هم شود. چند سال قبل، شعبه تویوتا در آمریکا برنامه‌ای برای تولید یک خودروی هیبریدی اسپرت داشت. این خودرو در نمایشگاه دیترویت 2007 به عنوان یک کانسپت و با نام FT-HS معرفی شد و گزارش شده بود که مدل به روز شده سوپرا است.

بحران اقتصادی سال 2008 مانع تولید این خودرو شد. اما شخصیت کلی آن کوپه حفظ شد و قرار است از آن در پروژه جدید سوپرا استفاده شود. خطوط طراحی و کناره های خودرو نشان دهنده استراتژی کلی تویوتا در قبال خودروهای آتی خود است.

انتظار می‌رود که نسخه تولیدی با شاسی مدل اولیه GRMN MRS ساخته شود. این شاسی هم اکنون در حال گذراندن تست‌های مختلفی در Fuji است.
مدل جدید ادامه دهنده راه سوپرا است گرچه احتمالا اسم آن سوپرا نخواهد بود. بر خلاف کانسپت FT-HS، این کوپه جدید از سیستم 4 چرخ متحرک بهره می‌برد و قادر به تولید 400 اسب بخار است. همچنین شایعه شده است که موتور آن یک 3.5 لیتری V6 هیبریدی است و از یک جعبه دنده CVT استفاده شده در مدل Lexus RX استفاده می‌کند. موتور چرخ‌های عقب را تغذیه می‌کند و موتورهای الکتریکی به چرخهای جلو رسیدگی می‌کنند.

مدیر تویوتا یعنی آکیو تویودا که خود یک معتاد به خودروهای اسپرت و یک راننده حرفه‌ای است، به شدت مشتاق دیدن ادامه موفقیت سوپرا است. هنوز این پروژه از طرف مدیران تویوتا تایید نشده است اما اگر اقتصاد کارخانه مسیر مناسبی را طی کند و دست مدیران و طراحان در تولید خودرو باز باشد، احتمالا کوپه جدید در سال 2015 و با قیمتی کمتر از 60 هزار دلار عرضه خواهد شد.

رونمایی زودتر از موعد پورشه کاررا

شرکت تولید کننده ی این خودروی کاملا جدید اعلام کرده که خودروی  پورشه 911 کاررا دارای بدنه ای پهن تر است عرض قسمت عقبی آن 22 میلی متر افزایش یافته ولی با این وجود وزن آن 65 کیلوگرم کم تر از نسخه های قبلی می باشد.

نیروی پورشه 911 کاررا 4 از طریق یک موتور 3.4 لیتری کلاسیک شش سیلندر با قابلیت تولید 343 اسب بخار تامین می گردد.

نسخه کوپه این خودرو می تواند به کمک جعبه دنده هفت سرعته جدیدش شتاب صفر تا صدی معادل 4.5 ثانیه داشته باشد این مقدار برای نسخه کابریولت کاررا 4 حدود 4.7 ثانیه است. بیشینه سرعت این دو نسخه به ترتیب 285 و 281 کیلومتر بر ساعت می باشد.

از سویی کاررا 4 به یک موتور 3.8 لیتری با قابلیت تولید 395 اسب بخار توان مجهز شده و شتاب خودرو را در تسخه های کوپه و کابریولت به ترتیب به 4.1 و 4.3 ثانیه می رساند بیشینه سرعت این دو نسخه به ترتیب 299 و 296 کیلومتر بر ساعت است.

پورشه اعلام کرده میزان مصرف سوخت کاررای جدید حدود 16% کاهش یافته و هم اکنون به 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر برای نسخه 4 کوپه و 9.1 لیتر در صد کیلومتر برای نسخه 4S کوپه رسیده است قرار است جزئیات بیشتر این خودرو به هنگام رونمایی در نمایشگاه پاریس اعلام گردد.