خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

مسابقه ی رالی برای کودکان


معاون حمل و نقل و ترافیک اعلام کرده که : سوت، سرعت و سلامت عنوان برنامه ای است که برای کودکان در نظر گرفته شده است این برنامه  با هدف آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک به کودکان با بخش‌های متنوعی مانند کارگاه آموزش ترافیک ، نمایشگاه محصولات فرهنگی و ترافیکی ، مسابقه رالی ویژه کودکان و نوجوانان از شنبه 3 خرداد لغایت پنج شنبه 8 خرداد ماه 1393 از ساعت 17 الی 20 در بوستان مریم شهرک آزادی برگزار خواهد شد .

 

وی افزود : این مسابقات مهیج همراه با کارگاه آموزش ترافیک است و در دو رده سنی 7 تا 11 سال و 12 تا 14 سال برگزار می‌شود .

 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 در خصوص بخش های این مسابقه گفت : این مسابقات در 3 بخش دوچرخه ، اسکیت و ماشین کنترلی پیش بینی شده که هر کدام از این بخش ها شرایط ویژه خود را دارد .

 

 

دکتر سلمانی بیان کرد : در بخش دوچرخه تمام کودکانی که دارای دوچرخه و کلاه ایمنی هستند ، در بخش اسکیت تمام کودکانی که توانایی اسکیت سواری را دارند و لوازم ایمنی اسکیت سواری را داشته باشند و در بخش ماشین کنترلی کلیه ماشین های کنترلی باسیم و بی سیم در کلاس تعیین شده در فرم ثبت می توانند شرکت کنند .

 

این مقام مسئول همچنین در خصوص نحوه ثبت نام نیز تصریح کرد : تمام علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به خانه فرهنگ نوردانش به نشانی : کیلومتر 4 جاده مخصوص کرج ، شهرک آزادی ، بلوار محمد رسول ا.. ( ص ) ، بوستان مریم مراجعه و یا با شماره 44531777 تماس و یا از طریق پست الکترونیک kh.noordanesh@yahoo.com جهت ثبت نام غیر حضوری با ذکر کامل مشخصات : نام و نام خانوادگی ، سن ، شماره تماس ، شماره ملی و گروه انتخابی برای حضور در مسابقه ثبت نام کنند .

 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 در پایان یادآور شد : علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه ابتدا باید در کار گاه های آموزشی ترافیک با علائم و نکات ترافیکی آشنا شوند و سپس در مسابقه شرکت کنند .

 

لازم به ذکر است : اولین دوره " سوت ، سرعت ، سلامت " مرداد ماه سال گذشته برگزار شد .

خریداران خودروهای آمریکایی در ایران مراقب باشید

شرکت هایی در ایران مدعی ورود خودروهای آمریکایی جنرال موتورز به ایران هستند و تبلیغات وسیعی در این زمینه انجام داده است. در یکی از این تبلیغات "قیمت پایه عرضه خودروی آمریکایی بیوک آنکور مدل 2013 در ایران، معادل 128 میلیون تومان" ذکر شده است.

 

با وجود چنین تبلیغاتی، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این شرکت واردکننده داخلی تاکنون موفق به اخذ مجوز نمایندگی فروش از سوی شرکت آمریکایی جنرال ‌موتورز نشده و روال قانونی لازم نیز برای ورود این خودروها به ایران، طی نشده است.

 

طبق قوانین جاری کشور، هر شرکتی برای واردات هر برندی از کالاهای خارجی باید به اداره نمایندگی شرکت‌های خارجی در بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و با ارائه مجوز اخذ نمایندگی از شرکت خارجی مربوطه، گواهی واردات آن کالا به ایران را اخذ کند.

 

پس از طی این مرحله، برند شرکت خارجی طرف قرارداد با شرکت ایرانی در سامانه www.ittc.ir (سامانه تجار و بازرگانان) ثبت شده و محصولات این شرکت خارجی از نظر قانونی مجوز واردات، فروش و پیش فروش در ایران را اخذ خواهند کرد.

 

با این حال استعلام صورت گرفته از اداره نمایندگی شرکت‌های خارجی در بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که برند شرکت آمریکایی جنرال ‌موتورز و هیچ یک از خودروهای زیرمجموعه آن مانند بیوک در این اداره ثبت نشده و هیچ گواهی مبنی بر مجوز ورود این خودروها به کشور، صادر نشده است.

 

در این زمینه به گفته مسوولان مربوطه، پیش از صدور این گواهی و ثبت برند جنرال موتورز در سامانه مربوطه، هرگونه پیش فروش و ادعای فروش این خودروهای آمریکایی در ایران، فاقد مجوز و غیر قانونی خواهد بود.

 

گذشته از آن نکته مهم دیگر آن است که حتی نام این شرکت واردکننده داخلی نیز در سامانه اداره نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده و به این ترتیب طبق قانون، این شرکت اجازه واردات هیچ کالایی با برند خارجی به ایران را ندارد چه برسد به خودروهای آمریکایی جنرال موتورز!

 

همچنین تمام خودروهای خارجی که برند آنها در اداره بازرگانی ثبت می‌شود نیز اجازه ورود به ایران را نخواهند داشت. هر خودرویی حتی در صورت اخذ نمایندگی و ثبت برند در سامانه نمایندگی شرکت‌های خارجی، باید در لیست مجاز خودروهای وارداتی در بخش ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز وجود داشته باشد.

 

در این زمینه بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد تاکنون هیچ یک از خودروهایی آمریکایی در لیست سواری‌های مجاز وارداتی به کشور قرار نگرفته‌اند.

 

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو احتمال ارائه مجوز نمایندگی شرکت آمریکایی جنرال ‌موتورز به یک واردکننده داخلی را با توجه به تحریم های اخیر سنای آمریکا بر ضد صنعت خودرو ایران، کم می‌داند.

 

این واردکننده خودرو می‌گوید: حتی اگر موضوع تحریم وجود نداشت با توجه به رتبه نخست شرکت جنرال‌ موتورز در رده‌بندی صنایع خودروسازی جهان، این شرکت تنها مجوز نمایندگی خود را به خودروسازان بزرگ داخلی مانند ایران خودرو و سایپا اعطا خواهد کرد نه یک واردکننده بی نام و نشان.

 

وی خاطرنشان می‌کند: وقتی تبلیغات فروش و پیش فروش خودروهایی که قانونا اجازه ورود به ایران را ندارند منتشر می‌شود، خریداران باید از هرگونه خرید و واریز وجه خودداری کنند زیرا مطمئنا خودرویی به آنها تحویل نشده و از آن سو هیچ ضمانتی نیز برای بازگشت اصل پول آنها وجود ندارد.

 

در این زمینه یک محاسبه کوتاه نشان می‌دهد حتی اگر هزار نفر نیز تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هر کدام نفری 128 میلیون تومان برای خرید یک دستگاه خودروی بیوک به حساب شرکت مربوطه واریز کنند، مبلغ به دست آمده رقم درشت و وسوسه‌انگیز "128 میلیارد تومان" خواهد بود!

آخرین نسخه ی فلوکس واگن

600 دستگاه خودرو از آخرین نسخه ی کومبی  تولید و در اواخر این ماه به فروش می رسد.


به خاطر ظاهر منحصر به فرد کومبی، ساختار و ویژگی های آن با قوانین ایمنی که سال آینده در برزیل معرفی می شوند، هماهنگی ندارد.

 

آخرین نسخه کومبی بدنه دو رنگ آبی و سفید مخصوص خواهد داشت و روی داشبورد هر کدام از این خودروها پلاک شماره 001 تا 600 نصب می شود. اجزای طراحی مخصوص مانند لاستیک هایی با رینگ سفید و شیشه عقب رنگ شده، در نسخه های مختلف کومبی به چشم می خورند که از سال 1957 در برزیل تولید می شود.

 

در داخل این خودرو، صندلی ها و پانل های در، تجهیزات وینیلی مخصوص دارند تا با بدنه هماهنگ باشند.

 

نسخه موتور بنزینی 1.4 لیتری با قدرت 68 اسب بخار این خودرو که با آب خنک می شود و در سال 2005 معرفی شد، 34 درصد قدرتمند تر و 30 درصد کم مصرف تر از نسخه قبلی آن است که با هوا خنک می شود. زمانی که کومبی در سال 1957 عرضه شد، موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری با قدرت تنها 28 اسب بخار داشت.

 

طی 56 سال تولید کومبی در کارخانهSão Bernardo do Campo در برزیل، یک میلیون و 550 هزار دستگاه از این خودرو تولید شده است.

BMW سری چهار کابریولت معرفی شد

این ورژن جدید BMW بر اساس سری چهار کوپه ساخته شده است که ویژگی هایی مانند سقف سخت فلزی تاشو و چند گزینه ی موتور دارد.

قیمت این خودرو از 58562 دلار برای مدل 420d SE شروع شده و به 63097 دلار برای مدل 418i SE و 71808 دلار برای مدل 435i لوکس می رسد.

 

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش عمومی در می آید، البته در ماه های اخیر نیز چندین بار در حال آزمون دیده شده است.

 

تنها مدل دیزلی این خودرو، 420d دارای موتور توربوشارژ ریل مشترک 2.0 لیتری با قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 379 نیوتون متر است. بی ام و اعلام کرده میزان مصرف سوخت میانگین این خودرو 1 لیتر در هر 23.3 کیلومتر و میزان آلایندگی CO2 آن 133 گرم در هر کیلومتر است. شتاب صفر تا صد 420d، 8.2 ثانیه و بیشینه سرعت آن 234 کیلومتر بر ساعت است.

 

مدل بعدی این خودرو 428i با موتور بنزینی چهارسیلندر دوگانه توربوشارژ تزریق مستقیم 2.0 لیتری با قدرت 241 اسب بخار و گشتاور 349 نیوتون متر است. میزان مصرف سوخت این خودرو 1 لیتر در هر 17.8 کیلومتر و میزان آلایندگی CO2 آن 159 گرم در هر کیلومتر است. شتاب صفر تا صد آن سریع تر از 420d و 6.4 ثانیه و بیشینه سرعت محدود الکتریکی آن 249 کیلومتر بر ساعت است.

 

بهترین نسخه این خودرو نیز 435i دارای موتور بنزینی شش سیلندر 3.0 لیتری دوگانه توربوشارژ با قدرت 302 اسب بخار و گشتاور 399 نیوتون متر است. بیشینه سرعت محدود الکتریکی این مدل نیز مانند 428i، 249 کیلومتر بر ساعت، اما شتاب صفر تا صد آن سریع تر و تنها 5.6 ثانیه است. این مدل با مصرف سوخت 1 لیتر در هر 14.8 کیلومتر و میزان آلایندگی CO2 190 گرم در هر کیلومتر، کم مصرف ترین نسخه سری 4 کابریولت است.

 

تمام این موتورها با گیبرکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته موجود هستند. بدون توجه به نوع گیربکس، سری 4 دارای سیستم استارت استاپ است.

 

سری 4 دارای طول 4638 میلی متر، عرض 1825 میلی متر، ارتفاع 1384 میلی متر و فاصله بین محور جلو و عقب 2810 میلی متر است.

 

بی ام و سری 4 کابریولت از ماه مارس سال آینده به فروش خواهد رسید.

لاگوندا توسط استون مارتین احیا شد

مدیر ارشد اجرایی استون مارتین  در مراسم معرفی ونکیش ولانت خبر احیای لاگوندا را اعلام کرد


اولریش بیز – مدیر ارشد اجرایی استون مارتین- هفته گذشته در مراسم معرفی ونکیش ولانت جدید خبر احیا لاگوندا را اعلام کرد.


طبق بیانیه رسمی استون مارتین احیا لاگوندا صورت خواهد پذیرفت اما زمان ورود آن ظرف سه تا چهار سال آینده به بازار مشخص نیست.

 

از سویی اولریش بیز اطمینان کامل از جان گرفتن دوباره نام لاگوندا داده و از عرضه آن به صورت سدان های بزرگ و متوسط و شاسی بلند خبر داده است.

 

استون مارتین لاگوندا سدانی چهاردر است که بین سال های 1976 تا 1990 تولید می شده و آخرین مدل از لاگوندا رپید نام داشته است.

 

سری اول این اتومبیل در نمایشگاه سال 1974 لندن و با یک موتور 5.3 لیتری V8 به توان 280 اسب بخار و گشتاور 408 نیوتون متر عرضه شد . بعد از آن سری 2 لاگوندا با موتور 5.3 لیتری V8 با توان و گشتاور مشابه روانه بازار شد و در نهایت بعداز تولید تنها 75 هزار دستگاه از سری سه ، نوبت رونمایی سری چهار آن در نمایشگاه اتومبیل سال 1987 رسید.