خریدار خودروی فراری تستا روسا 250 حاضر شد برای خرید آن 39.5 دلار هزینه کند. این خودرو گرانترین خودروی شرکت فراری است. فروشنده این خودروی ایتالیایی کلاسیک یک مجموعه دار هلندی به نام اریک هیرما که پیش از این یک GTO250 را به قیمت 35 میلیون دلار فروخته بود ، می باشد.
البته قیمت این خودرو در مقایسه با گران ترین محصول فراری یعنی GTO250 که سال گذشته با رقمی معادل 52 میلیون دلار به فروش رسید بسیار پایین تر می باشد. فراری 250 بین سال های 1953 تا 1965 تولید شد و پس از آن با خودروی 275 جایگزین گردید. تستا روسا یکی از موفق ترین خودروهای مسابقه ای فراری در تاریخ می باشد که تا کنون موفق به فتح چهار جام اتومبیل سبرنیگ ، سه جام لماترو، دو جام بوینس آیرس شده است.
در زور هایی که قیمت ماشین نرخ صعودی اش را با سرعت طی می کند این هفته قیمت ها تغییر کرده اند و کمی پایین آمده اند.
با نزدیک شدن سال جدید و در پیش بودن سفرهای نوروزی بسیاری از شهروندان به بازار خودرو مراجعه می کنند تا نیاز خود را خریداری کنند. در کنار این نیاز، مثبت بودن فضای مذاکرات ایران با 1+5 و همچنین زمزه هایی که در رابطه با افزایش قیمت خودرو در سال آینده شنیده می شود سبب شده شمار مراجعه به بازار خودرو برای خرید افزایش پیدا کند.
به همین دلیل در هفته ای که سپری شد شاهد رونق بازار خودرو بودیم به طوریکه در برخی موارد حتی قیمت خودروها با افزایشی جزیی روبرو شد. بر این اساس رونق معاملات بازار طی هفتهای که گذشت باعث شد قیمت پژو 405 بنزینی که طی هفتههای گذشته ثابت بود،افزایش قیمت را ثبت کرد. به این ترتیب این خودرو با 300 هزار تومان افزایش قیمت به قیمت 28 میلیون تومان رسید. گفتنی است مدل دوگانه سوز این خودرو اما هنوز روی قیمت 29 میلیون تومان باقی ماند. اتفاقی که برای پژو 405 بنزینی افتاد برای خودرویی مانند تندر پارس خودرو نیز به وقوع پیوست به طوریکه این خودرو بعد از اینکه در هفته گذشته به 37 میلیون و 400 هزار تومان رسید، این هفته نیز 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.
در ادامه آخرین قیمت خودروهای داخلی در هفته ای که سپری شد آمده است.
نام خودرو |
قیمت |
مگان |
89000000 |
تندر 90- پارس خودرو |
37700000 |
تندر 90- ایران خودرو |
37000000 |
تیبا |
22300000 |
نیسان تیانا |
138000000 |
پژو 405 |
28000000 |
سمند LX |
28000000 |
پارس |
35800000 |
پژو 206- تیپ 2 |
36700000 |
پژو 206- تیپ 5 |
37500000 |
پژو 206 صندوقدار V9 |
49000000 |
پژو 206صندوقدار V8 |
38000000 |
پراید 111 |
19200000 |
پراید 131 |
17800000 |
پراید 132 |
17300000 |
مدل های x1 و x2 هر دو به صورت دیفرانسیل جلو ساخته می شود و اکنون هم در مدل x2 اکتیو تور جدید به کار رفته است.
اما بی ام و اعلام کرده برنامه ای برای فروش X1 یا X2 به عنوان خودروهای دیفرانسیل جلو ندارد و هر یک از این خودروها ساختاری چهار چرخ فعال خواهند داشت.
موتورهای خطی شش سیلندر هر دوی این کراس اوورها حذف شده و موتورهای کوچک تر سه و چهار سیلندر تزریق مستقیم متصل به گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته جایگزین آن ها خواهند شد. قرار است X1 ابعاد کوچک تری داشته باشد تا X2 بتواند در جایگاهی بین این خودرو و X3 قرار گیرد.
در حالی که پلتفرم، موتورها و داخل این دو خودرو مشابه خواهند بود X2 هندلینگ بهتری نسبت به X1 خواهد داشت. هم چنین گفته می شود یک موتور توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر برای نسخه های عملکردی X1 و X2 در نظر گرفته شده است.
گمان می رود X1 در اوایل سال 2016 در آمریکای شمالی عرضه شود در حالی که X2 سال 2017 معرفی خواهد شد.