اگر قرار باشد یک سوپر اسپرت با سرعت بیش از 322 کیلومتر بر ساعت، تنها 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف کند، باید از چه تکنولوژی بهره ببرد؟ درست حدس زدید. پیشرانه هیبرید الکتریکی که اینک آنقدر بالغ شده تا در خودروهای سوپر اسپرت این چنینی هم مورد استفاده قرار گیرد.
اولین عکس های جاسوسی از نیسان جی تی آر 2013/2014 که در Nurburgring گرفته شد منتشر شد.
همانطور که در این عکس ها مشاهده میکنید،این نمونه استتار بسیار کمی دارد،اما با کمی دقت به نظر میرسد بسیاری از این تغییرات در سپر جلو و تغییراتی در ربع ماشین است...نیسان جی تی آر موجود 2012/2013 دارای موتور V6 با 3.8 لیتر حجم موتور و یک توئین توربو (توربوی دوقلو) است که 550 اسب بخار را تولید میکند.اما این جی تی آر 2013/2014 بنا به گزارش به 575 اسب بخار رسیده است.
شرکت Roadster Shop برای مدت بیش از 25 سال است که بر روی شاسی های خودرو ها کار میکند.متخصصان این شرکت این بار به سراغ شورلت کامارو 1969 رفته اند تا آن را از نظر ظاهری و فنی مورد تغییر قرار دهند.
آن ها قسمت های بسیاری از خودرو را تغییر دادند مانند سپر های جلو و عقب , اسپویلر های جلو و عقب دست ساز , لبه ی زیرین سپر جلو ساخت Marquez Design , چراغ عقب های سه بعدی و دریچه های روی درب کاپوت و... .همچنین یک لبه ی زیرین برای سپر عقب و خروجی های اگزوز و گلگیر های جدید شامل تغییرات این خودرو میشود.
این کامارو یا استفاده از یک موتور GM LS3 ساخت Turn Key Engine Supply میتواند قدرتی معادل 585 اسب بخار و گشتاوری معادل 485 پوند فوت ( تقریبا 727 نیوتن متر ) تولید کند.سیستم انتقال قدرت از نوع Tremec T-56 Magnum است.همچنین از هدرز های Fast Track و سیستم اگزوز ضد زنگ ساخت خود این تیونر ( Roadster Shop ) استفاده میکند.برای سیستم تعلیق سیستم Pro-Touring قابل تنظیم نصب شده است.
این ماسل آمریکایی توسط ترمز های 6 پیستونه Wilwood Pro Plus به سایز 14 اینچ در جلو و 13 اینچ در عقب نگه داشته میشود.رینگ های HRE 794RS این مدل در جلو 19 اینچ و در عقب 20 اینچ هستند.و دست آخر تایر ها هم از نوع Michelin Pilot Super Sport به سایز 265/35R19 در جلو و 335/30R20 اینچ در عقب هستند.
ین خودرو ساخت Pro Auto Custom , صندلی ها ساخت Recaro , کیلومتر شمار ساخت Strack و پنل های درب ساخت Marquez Design هستند.ترکیب رنگ به کار رفته در تریم داخلی این مدل همان ترکیب سنتی قرمز و مشکی است.فرمان مسابقه ای و چرم و جیر کامل کننده ی تریم داخلی این خودرو هستند.
در میان تمام خودروسازانی که کراس اوور تولید میکنند نیسان را میتوان به نوعی سر دسته آن ها قلمداد کرد زیرا مدل های نسبتا موفقی از جمله Juke, Rogue, Murano, X-Trail و Pathfinder دارد و همچنین SUV هایی نیز بر پایه ی تراک ( Truck ) تولید کرده است.
البته از محصولات زیر مجموعه اش یعنی اینفینیتی هم نمیتوان چشم پوشی کرد.اما سورپرایز بزرگ ژاپنی ها برای نمایشگاه پاریس یک کراس اوور مفهومی به نام ترا ( TeRRA ) است.این مدل مخلوطی از تخصص نیسان در ساخت کراس اوور ها و تجربه آن ها در ساخت EV ( خودرو های الکترونیکی ) ها به شمار میرود.
نیسان ترا که توسط سلول های هیدروژنی به حرکت در می آید چشم انداز نیسان از یک خودروی همه کاره بدون تولید گاز های گلخانه ای است.یک موتور الکترکی بر روی هر محور قرار دارد که قدرت سلول های هیدروژنی را به هر 4 چرخ میرساند.طراحی بیرونی این مدل زبان طراحی آینده ی نیسان را نشان میدهد و نمای داخلش هم با چوب تزئین شده است.صندلی های تک نفره و یک تبلت نیز داخل این خودرو را کامل میکنند.این تبلت نه تنها به عنوان بخش ناوبری خودرو بلکه به عنوان کلید آن به حساب می آید.
شرکت McLaren Automotive یک پروژهی اختصاصی جدید را رونمایی کرده است.بخش MSO این مکلارن F1 و برادر کوچکترش MP4-12C را با یک ترکیب رنگ یکسان ارائه کرده است.یعنی رنگ قرمز و سفید!
این تصاویر توسط Tomirri Photography گرفته شده اند.مکلارن F1 رنگ هایی جدید بر خود میبنند و در این کار بر روی یک چیز تمرکز شده است:رنگ قسمت های پلاستیکی و فلزی باید شبیه هم باشند.
اما در مکلارن MP4-12C تغییرات صورت گرفته عبارتند از : قسمت قرمز زیر سپر جلو , رینگ های آلیاژی منحصر به فرد و تریم داخلی فیبر کربنی.در داخل چرم لوازم داخلی با غربیلک و کنسول فیبر کربنی ترکیب شده است.