خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

خودرو|ماشین|آگهی خودرو|مشخصات خودرو|خرید و فروش ماشین

مجله ماشین و خودرو،خرید و فروش ماشین های کارکرده،اتوموبیل،ماشین،خودرو،آگهی خودرو و ماشین،بهترین وبلاگ خودرو،مشخصات فنی خودرو

مرسدس بنز SL500 با تیونینگ BRABUS

شرکت تیونینگ مخصوص مرسدس بنز یعنی Brabus کار خود بر روی نسل جدید SL را به پایان رسانده است و حاصل کار همین است که در تصاویر مشهاده میکنید.

 

 

نسل ششم SL از این تیونر آلمانی یک کیت آیروداینامیک جدید , رینگ های جدید , سیستم تعلیق جدید و پکیج افزایش قدرت دریاقت کرده است.خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید SL500 است.

 

 

پکیج آیروداینامیک جدید شامل سپر جلو , رکاب های کناری , سپر عقب , اسپویلر عقب و دریچه های ورود هوای گلگیر جلو است.همه ی قطعات از پلاستیک با کیفیت بالای PUR ساخته شده اند و برای اطمینان از بهره وری بالا در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته اند.این کیت به SL-Class جدید ظاهر اسپرت تری بخشیده است.

 

 

 

 

 

 

در قسمت رینگ Brabus چهار رینگ مختلف از سری رینگ های Monoblock خود را پیشنهاد میدهد.این رینگ ها در سه سایز 19,18 و 20 اینچ در دسترس اند.بزرگترین سایز که همان 20 است در اندازه ی 9Jx20 اینچ با تایر های 255/30 ZR20 در جلو و 9.5Jx20 اینچ با تایر های 295/25 ZR20 قابل دسترسی است.Brabus تایر های این مدل را از شرکت های Continental , Pirelli و Yokohama به مشتری ارائه میدهد.

 

 

 

در قسمت سیستم تعلیق Brabus با Bilstein همکاری کرد و برای SL350 از فنر های فولادی معمولی استفاده کرده است. و برای سیستم تعلیق فعال ABC تیونر یک سیستم الکترونیکی با کاهش 25 میلی متری ارتفاع ارائه میدهد.

 

 

 

 

 

 

 

بسته ی افزایش قدرت این مدل تحت عنوان “B50 – 520 PowerXtra CGI power kit” ارائه شده است که این پکیج افزایش 85 اسب بخاری قدرت را از موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر Biturbo شامل میشود.در این صورت حداکثر قدرت به 520 اسب بخار و حداکثر گشتاور به 820 نیتون متر میرسد.شتاب صفر تا صد این خودرو به 4.4 ثانیه رسیده و سقف سرعتش به صورت الکترونیکی بر روی 250 , 275 و 300 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.این افزایش قدرت حاصل تغییرات در ECU شامل برنامه ریزی جدید برای تزریق سوخت و احتراق است.همچنین تیونر یک سیستم خنک کننده ی آبی ( خنک کردن توسط آب ) کمکی که با یک پمپ الکترونیکی کار میکند نصب کرده است.سیستم اگزوز فولاد ضد زنگ شامل 4 خروجی کرومی است

 

 

مشتری هر تریم داخلی را که بخواهد کمپانی تیونینگ براباس برایش فراهم میکند.از ویژگی های داخل کابین میتوان به کیلومتر شماری که عدد 360 را نشان میدهد و پدال های براباس اشاره کرد.تزیین داخل اتاق نیز در 4 نوع فیبر کربن , چوب , چرم و آلکانترا قابل سفارش است.

 

 

عکس های ماشین بسیار زیبای Koenigsegg Agera R BLT Edition

شرکت خودروسازی سوئدی کوئنیگزگ ( Koenigsegg ) آخرین نسخه ی مدل آگرا آر ( Agera R ) را رونمایی کرد.نام این نسخه BLT Edition است و منحصرا به سفارش یک مشتری چینی ساخته شده است.

 

 

این مدل با مدل معمولی آگرا R تفاوت دارد و ترکیبی از فیبر کربن آبی و خاکستری است.همچنین خط های قرمز رنگی دارد و دارای آپشن هایی است که توصط خریدار تعیین شده اند.

 

 

 

طبق اعلام گوئنیگزگ BLT در زبان چینی معنی متفاوتی دارد.نام این خودرو با توجه به " اوج برنامه های سفارشی کوئنیگزگ " انتخاب شده است.هم کوئنیگزگ و هم خریدار از دیدن حاصل کار شگفت زده شدند.

 

 

 

در زیر درب کاپوت همان پیشرانه کوئنیگزگ آگرا آر 2013 دیده میشود.یعنی موتور 5.0 لیتری V8 تویین توربو که توان تولید 960 اسب بخار قدرت با بنزین اکتان 93 و 1140 اسب بخار قدرت با E85 است.آگرا R دارای اولین رینگ فیبر کربنی تو خالی دنیا است که یک تکه و فوق العاده سبک است و باعث کاهش 20 کیلوگرمی وزن خودرو میشود.اما صاحب BLT Edition تصمیم گرفته است که این رینگ ها را بر زیر خودروی خود نداشته باشد.مصرف سوخت این مدل به لطف سر سیلندر هایی با استفاده از فناوری نانو کاهش یافته است.همچنین با تغییراتی در ECU دور موتور به 7.500 محدود شده است.آگرا آر 2013 از یک سیستم اگزوز سبک تر , بالچه جلو , سیستم تعلیق سه تکه بی نظیر و برنامه ثبات الکترونیکی بهره میبرد.

 

 

 

 

عکس های لو رفته از کروت C7

شورلت کروت C7 مدل 2014 در پیست جنرال موتورز در میشیگان در حال تست مورد شکار عکاسان واقع شد.

 

 

بعضی از ویژگی های ظاهری این کروت طی تست مشخص شد.از جمله چراغ های گرد چهارتایی پشت و 4 خروجی اگزوز.ممکن است کروت جدید از چراغ جلو های HID و یا تمام LED استفاده کند.به همراه سپر جلو و جلو پنجره جدید که قرار است تهاجمی تر از مدل فعلی باشد.

 

 

 

انتظار میرود در مدل پایه این خودرو از یک موتور 5.5 لیتری V8 بلوک کوچک با توان تولید بیش از 440 اسب بخار قدرت استفاده کند.اما مدل هایی با عملکرد بالاتر مانند Z06 و ZR1 کنونی نیز با موتور های 7.0 لیتری و 6.2 لیتری سوپرچارجر V8 نیز در دسترس خواهند بود.احتمال استفاده از سیستم پاشش سوخت مستقیم , سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها و آخرین نسل از کمک فنر های magnetorheological که بر روی کامارو ZL1 هم دیده شد نیز وجود دارد.همچنین امکان کاهش فاصله ی بین محور ها وجود دارد.قدرت این خودرو توسط گیرباکس 7 سرعته دستی و 7 سرعته اتوماتیک ( یا شاید 8 سرعته اتوماتیک ) به چرخ ها منتقل میشود.

 

 

 

گفته میشود نسل جدید کروت در نمایشگاه دیترویت آینده رونمایی و در نیمه ی دوم سال 2013 برای فروش گذاشته میشود.

سیستم تعلیق جناغی دوبل

سیستم تعلیق خودرو هر چند به دلیل محل قرارگیری، کمتر به چشم می‌آید اما نقش بسیار مهمی در کارکرد خودرو دارد و به همین دلیل خودروسازان همواره تلاش می‌کنند توانمندی‌های این سیستم را ارتقاء دهند.

 

 

سیستم‌های تعلیق در بیش از یک قرنی که از اختراع خودرو می‌گذرد در انواع مختلفی توسعه پیدا کرده‌اند و همین مسئله باعث شده پرداختن به همه آن‌ها نیازمند فضای زیادی باشد که عملاً ناممکن است. به همین دلیل از این پس به صورت متناوب، در هر شماره مباحث مختلف مرتبط با سیستم تعلیق خودرو را مرور می‌کنیم. برای شروع، به سراغ سیستم تعلیق جناغی دوبل می‌رویم که هر چند سادگی سیستم تعلیق مک‌فرسون را ندارد، اما می‌تواند قابلیت کنترل و آسایش بیشتری ایجاد کند و به همین دلیل امروزه خودروسازان در بسیاری از محصولات لوکس و متوسط خود از این سیستم استفاده می‌کنند. این سیستم تعلیق گاهی با نام‌های دیگری نیز نامیده می‌شود که احتمالاً بارها در مقالات مختلف آن‌ها را شنیده‌اید هر چند در نهایت آن‌گونه که در ادامه خواهیم دید همه آن‌ها از زیرمجموعه‌های سیستم تعلیق جناغی دوبل هستند.
* * *
سیستم تعلیق خودرو هر چند معمولاً به چشم نمی‌آید اما شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو باشد چرا که تایر (به عنوان تنها بخش در تماس با زمین) بر روی این بخش «معلق» است و عملاً سیستم تعلیق وظیفه نگهداری مجموعه تایر و محور چرخ‌ها را بر عهده دارد. شاید در نگاه اول، اتصال مجموعه محور به خودرو به وسیله سیستم تعلیق ساده به نظر برسد اما در اصل این سیستم در طی دوران حیات صنعت خودرو پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده و خودروسازان در مسیر افزایش راحتی و ارتقاء هندلینگ خودرو، روش‌های جدید را برای این اتصال توسعه داده‌اند که یکی از مؤثرترین آن‌ها سیستم تعلیق جناغی دوبل است.
این سیستم همان‌گونه که از نام آن پیدا است، از دو بخش جناغی‌شکل تشکیل شده که مجموعه کاسه چرخ و در نتیجه تایر را بر روی خود نگه می‌دارند. این دو بخش جناغی‌شکل (که معمولاً به دلیل شکل خاصشان از آن‌ها با عنوان بازوهای A‌شکل یا A-arm یاد می‌شود) از نقطه بالایی یا رأس جناغ به سمت چرخ متصل‌اند و از دو انتهای خود به وسیله مفصل‌هایی به شاسی خودرو وصل می‌شوند. به این ترتیب در سیستم جناغی دوبل، هر چرخ از چهار نقطه با شاسی خودرو در ارتباط است ضمن آنکه کاسه چرخ هم از دو بخش بالایی و پایینی به این سیستم متصل است. این سیستم گاهی با نام double A-arms یا بازوهای دوبل A‌شکل هم نامیده می‌شود. علت تاکید بر کلمه دوبل در این نام‌گذاری آن است که در برخی دیگر از سیستم‌های تعلیق (همچون مک‌فرسون) گاهی یکی از این بازوها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برتری مهم سیستم جناغی دوبل، استفاده از توان همزمان هر دو بازو است.
یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم جناغی دوبل در ساختار ویژه آن نهفته است که این سیستم را از تعلیق مک‌فرسون متمایز (و برتر) می‌کند. برای این برتری ابتدا یک بار دیگر نگاه دقیق‌تری به ساختار این سیستم بیندازید. در این سیستم همان‌گونه که پیش از این گفتیم، کاسه چرخ از بالا و پایین خود به رأس‌های دو بازو متصل است و می‌تواند بر روی اتصالات خود بازی کند. حال تصور کنید به دلیل برخورد با یک برآمدگی بر روی سطح زمین، محور چرخ باید بالا بیاید. در این حالت دو بازو به صورت موازی حرکت می‌کنند و به دلیل اتصال آن‌ها به کاسه چرخ، تایر نیز دقیقاً به موازات محور اولیه خود حرکت می‌کند. به این ترتیب، چرخ در این سیستم در بالاتری و پایین‌ترین وضعیت می‌تواند زاویه اولیه خود با محور عمودی را حفظ کند و این مسئله یک مزیت بزرگ برای این سیستم به شمار می‌رود. زاویه چرخ نسبت به محور عمودی که زاویه کمبر نامیده می‌شود، نقش مهمی در حفظ تعادل خودرو دارد و در تعلیق جناغی دوبل، با تغییر ارتفاع سیستم تعلیق که می‌تواند در اثر برخورد با موانع و یا فشار ناشی از پیچیدن باشد، زاویه کمبر که معمولاً منفی تنظیم می‌شود (به معنی آن که بالای چرخ اندکی به سمت بدنه متمایل است و پایین چرخ اندکی به سمت بیرون خودرو) بر هم نمی‌خورد و یا حتی منفی‌تر می‌شود در حالی که در سیستم مک‌فرسون در نوسانات بالا، زاویه کمبر به سمت مثبت میل پیدا می‌کند. بازوهای بالایی و پایینی طول تقریباً برابری با یکدیگر دارند اما معمولاً برای ایجاد زاویه کمبر منفی در چرخ‌ها، طول بازوی بالایی اندکی کمتر از بازوی پایینی در نظر گرفته می‌شود.
انواع سیستم تعلیق جناغی دوبل
هر چند اصول کلی سیستم تعلیق جناغی دوبل، همان‌گونه که در بالا به آن اشاره شد بر اساس وجود دو بازو در بالا و پایین چرخ است، اما این سیستم در شکل‌های مختلفی در خودروها دیده می‌شود. عمومی‌ترین وضعیت که تقریباً در بیشتر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نمونه ایی است که فنر و کمک فنرها از میان بازوی بالایی عبور می‌کند. در این وضعیت مجموعه فنر و کمک فنر که به صورت یکپارچه است، از میان بازوی بالایی عبور می‌کند و در ادامه بر روی بازوی پایینی قرار می‌گیرد. به دلیل آنکه در این ساختار، بخش عمده‌ای از فشار خودرو بر روی بازوی پایینی است، این بازو باید مستحکم‌تر از بازوی بالایی باشد و به همین دلیل معمولاً به صورت یکپارچه ساخته می‌شود. مهم‌ترین مزیت این ساختار، فضای کمتری است که اشغال می‌کند. یکی دیگر از ساختارهای سیستم تعلیق جناغی دوبل که البته عمومیت بسیار کمی دارد، ساختاری است که در آن مجموعه فنر و کمک فنر بر روی بازوی بالا قرار می‌گیرد و به این ترتیب این بازو وظیفه اصلی تحمل باز خودرو را بر عهده دارد و بازوی پایینی تنها نقش تثبیت‌کننده کاسه چرخ را انجام می‌دهد. مهم‌ترین مشکل در این ساختار، فضای زیادی است که اشغال می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان از آن در بسیاری از خودروها استفاده کرد. در بعضی از خودروها و به ویژه انواع اسپرت در گذشته، ساختار دیگری نیز عمومیت داشت که در آن فنر و کمک فنر، در فضای بین دو بازو بر روی بدنه خودرو نصب می‌شدند به همین دلیل با زاویه‌ای رو به بیرون، قرار می‌گرفتند. مهم‌ترین مزیت این ساختار اشغال کمترین میزان فضا است هرچند در خودروهای سواری این مسئله آنقدر حاد نیست و به همین دلیل کمتر از این ساختار استفاده می‌شود.

پر سرعت ترین ماشین سری 5

نمایشگاه SEMA در آخر این ماه میلادی در شهر لاس وگاس برگزار خاهد شد و تیونر های بسیاری به طور جدی در حال کار بر روی پروژه هایی هستند که میخواهند در این نمایشگاه رونمایی کنند.یکی از این تیونر ها IND Distribution است که در حال کار بر روی BMW سری 5 است.

 

 

این تیونر اطلاعات زیادی از این مدل فاش نکرده و تا زمان رونمایی رسمی از این مدل نیز این کار را نخواهد کرد.اما آن ها ادعا میکنند که این سدان 560 اسب بخاری سریع ترین سری 5 جهان خواهد بود.اما فعلا تعدادی تصاویر و مقداری اطلاعات داریم که به اشتراک میگذاریم.

 

 

 

 

IND بر رای این مدل سقف جدید از جنس فیبر کربن و صندلی های در بر گیرنده ی سرنشین ( به اصطلاح سطلی ) در نظر گرفته است.همچنین تجهیزات ایمنی جدید از سوی Fall Line Motorsports ارائه شده و سیستم تعلیق KW نیز نصب شده است.برای اطلاعات بیشتر باید تا 30 اکتبر صبر کنیم.