بعد از این که تعداد طرفداران کمپانی خودرو سازی آستون مارتین به یک میلون در فیس بوک رسید این کمپانی تصویری از ماشین جدید خود با نام DB9 منتشر کرد.
صفحه آستون مارتین در فیسبوک که یک میلیونمین لایک خود را مدتی پیش دریافت کرد برای این سوپراسپرت انگلیسی بهانهای شد تا یک مدل خاص را به معرض نمایش بگذارد. برای طراحی این مدل که از نظرات تعدادی از طرفداران این شرکت در فیسبوک هم استفاده شده یک رنگ آبی خاص که در حقیقت همان رنگ آبی صفحات فیسبوک است مدنظر قرار گرفته که بر روی آن نوارهایی مواج به رنگ سفید کشیده شدهاند؛ نوارهایی که استعارهای از پیچیدگی روابط اجتماعی و راههای ارتباطی در عصر حاضر است که به لطف شبکههای اجتماعی چون فیسبوک باعث نزدیکتر شدن آنها به یکدیگر گشته است.
رینگهای 20 اینچی نقرهای رنگ؛ کالیبرهای ترمز مشکی و تزئینات چرمی کابین به رنگ های مشکی و قرمز که از نوع باکیفیت آلکانترا است از دیگر خصوصیاتی هستند که این DB9 را از انواع معمولی متمایز میکند.
آستون مارتین ترجیح داده تا در پیشرانه دوازده سیلندر 6 لیتری که 470 اسب بخار قدرت و 443 پوندفوت گشتاور تولید میکند تغییری ایجاد نکند.
این خودروساز انگلیسی اولین شرکتی نیست که به افتخار طرفداران فیسبوکی اش کاری انجام میدهد؛ فورد هم 4 میلیونمین طرفدارش را با یک موستانگ خاص گرامی داشت و فراری هم به افتخار 8 ملیونومین کسی که صفحه رسمیاش را لایک کرده؛ یک ویدئو از 458 ایتالیا تهیه کرد. اما آستون مارتین به خاطر تعللی که در ایجاد صفحه رسمیاش تا سال 2009 انجام داد کمی دیر وارد این بازیها شد اما حالا قصد دارد تا با DB9 1M (که نامش استعارهای از تعداد طرفدارانش است) نام خودش را بر سر زبانها بیندازد.